Az elmúlt két-három hétben egyre valószínűbbé vált, hogy a McLaren nem tölti ki hosszú távú szerződését a 2015 óta versenyképes motort gyártani képtelen Hondával, 2018-ra új motorszállítót keresek a japánok helyett.

Az első, kézenfekvő opció a korábbi két évtizedes partnerhez, a Mercedeshez való visszatérés lenne, bár erről egyelőre sem a wokingiak, sem a stuttgartiak nem nyilatkoztak.

A svájci Blick veterán Forma-1-es szakírója, Roger Benoit úgy tudja, ez a forgatókönyv valósul majd meg, azonban egy kis csavarral: a McLaren nem egyszerűen a negyedik mercis csapat lesz a mezőnyben, hanem cserél a Williamsszel, azaz a grove-iak átveszik a Hondát, a szintén sikeres közös múlt alapján a másik patinás csapat lesz a japánok új gyári partnere.

Ez több szempontból is hasznos: az F1-es politikai erőviszonyok tekintetében jó, ha egyik motorszállító sem rendelkezik túl sok klienssel, szövetségessel, és a Hondának is előnyös, ha nem kizárólag a Sauberrel körözget jövőre.

Kérdés azonban, hogy a Mercedes tényleg adna-e motort az alapvetően azért továbbra is élvonalbeli háttérrel rendelkező McLarennek, amikor két éve a szintén veszélyes Red Bull kérését is elutasították, ráadásul az eredeti szakításban szerepet játszott az is, hogy a McLaren az utcai szupersportkocsik piacán is riválisa lett a stuttgartiaknak, ez a helyzet pedig azóta sem változott.

A szintén tekintélyes F1-specialista Adam Cooper ezt a gondolatmenetet továbbfűzve a Motorsport.comon megjelent írásában arról spekulál, hogy a McLarent az ősi rivális, a Ferrari is kisegíthetné.

Cooper természetesen nem arra gondol, hogy – az amúgy végre versenyképes, és ezért sportszempontból a McLaren számára vonzó – Ferrari-motor kerül a wokingiak autójába, pontosabban nem Ferrari márkanév alatt. Ha a McLaren eleget fizetne, a maranellóiaknak megérhetné átcímkézett motort eladni nekik, úgy pedig főleg, ha a motor Alfa Romeo néven dolgozna – a Ferrarit és az FCA-t is elnöklő Sergio Marchionne másfél éve emlegeti, hogy a márkát szeretné visszavezetni a Forma-1-be.

A Ferrarinak a bevétel és a ragyogó marketinglehetőség mellett azért is megérné a McLaren-kapcsolat, mert a Sauber 2018-as elvesztésével – ne feledjük, Honda-partner lesz a svájci csapat – a jelen állás szerint csak a Haas maradna a kliensük, ez pedig mind a fejlesztés, mind a gazdaságos gyártás szempontjából hátrányos.

A McLaren-Ferrari összekapaszkodás ellen szól ugyanakkor az, ami a Mercedes-üzletet is megakadályozhatja: a wokingiak az elmúlt 10 évben pontosan azon dolgoztak, hogy luxussportkocsi-gyártóként “az angol Ferrarivá” váljanak, így a versenypályán kívül is közvetlen riválisok.

Felhizlaltuk az új Swiftet. Így vajon mennyit fogyaszt?