A Pirelli a 2017-es nagy Forma-1-es szabályváltozások miatt, a csapatok dolgát megkönnyítendő konzervatív megközelítéssel fejlesztette új abroncsait, a méretek értelemszerűen változtak, a keverékekkel viszont igen óvatosan bántak, emiatt viszont még a leglágyabb gumik is nagyon tartósak.

Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery elismeri, hogy egy kicsit mellényúltak, azt mondja, a Pirellinek “hosszú listája” van a lehetséges változtatásokról, de 2018-at is óvatosan közelítik meg, mert alapvetően jónak értékelik a gumihelyzetet:

“A legtöbb pályán egy szett gumival is végig lehet csinálni a futamot, tehát a rajt után pozíció, a biztonsági autó és a pálya nyomvonala jelent lehetőségeket a csapatoknak” – mondta a Forma-1 hivatalos oldalának.

“Óvatosnak kell lennünk, mert nem tudhatjuk, hogyan alakul az autók teljesítménye. Ha túl radikális változtatásokat végzünk, túl agresszíven kopó gumikat, akkor gond lehet, még ha most ezt is kérik a csapatok. Pillanatnyilag mindegyik csapatnál nagyon jó a kopás, nincs hólyagosodás, és a szemcsésedés sem gond. Jó a helyzet.”

“Alaptétel, hogy a futamgyőztesnek és az utolsónak is ugyanolyan gumija van, tehát ha valaki nem tud nyerni, a gumit ki lehet venni az egyenletből, hiszen az mindenkinél ugyanolyan, minden a csapatokon múlik. Rendben, van, amikor egy csapat még jobban eltalálja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a gumikból, de ilyen a sport.”

“Azonban vigyáznunk kell az öncélú változtatásokkal. Gondoljunk csak vissza, milyen volt, amikor bevezették az új motorokat: egy alakulat vezetett, a többiek hátrébb kullogtak, de mostanra két csapat nagyon közel van egymáshoz. Izgalmas a bajnokság, nem egyértelmű, hogy melyik az első csapat. Az összes csapatot tekintve, az élmenők és a többiek között talán túl nagy a különbség, de ez mindig így van a nagy szabályváltozások idején” – magyarázta a szakember.

“Leginkább az esőgumikra koncentrálunk. A melegítésen javítanunk kell, azokat folyamatosan teszteljük.”

Olvastad? A régi súlyára hizlaltuk az új Suzuki Swiftet