Miután a vasárnapi Kanadai Nagydíjon Fernando Alonso a leintés előtt másfél körrel motorhiba miatt pontszerző helyről esett ki, a McLaren és a Honda viszonya újabb, talán már végzetes csapást szenvedett.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown a múlt héten a korábbiaknál sokkal nyíltabb hangnemben kritizálta a 2015 óta csak küszködő, az idei évre eddigi legrosszabb erőforrását produkáló motorpartnert és reális lehetőségként említette a válást.

A montreali történtek után az elismert szakújságíró, James Allen és a kevésbé köztiszteletnek örvendő bulvárlap, a Daily Mail is azt állítja, hogy eldőlt a dolog, a kapcsolat menthetetlen, a McLaren és a Honda válni fog.

A Mail szerint a McLaren 25 százalékos résztulajdonosa, Mansour Ojjeh Montrealban tárgyalást folytatott a Mercedes főnökével, Toto Wolffal, 2018-tól hozzájuk tér majd vissza a wokingi alakulat, bár hivatalos lépések inkább csak a nyári szünetben várhatók.

Egy névtelenül nyilatkozó Forma-1-es motorszakember a lapnak azt mondta, hogy “egy új motor beszerelése legalább három hónapos folyamat” az F1-ben, ezért az idei váltás igen valószínűtlen.

A Mercedes-főnök Wolff Montrealban nem kívánt beszélni a McLaren visszatéréséről: “Én nem szeretnék belefolyni ezekbe a pletykákba, találgatásokba, ez árthatna a Hondának.”

A Hondának persze leginkább az erőforrásuk minősége árt…

“Az igazgatótanács természetesen nem elégedett, de elkötelezettek a hosszú távú projekt iránt. Igyekszünk javulni. De lehet, hogy van, aki jobb munkát végezne nálam. Addig is igyekszem a maximumot nyújtani” – mondta a Honda F1-es projektjét vezető Haszegava Juszuke.

Válás esetén a felek nem csak presztízsveszteséget szenvednek majd, a Honda gyári partnerként körülbelül 100 millió dollárral járul a McLaren-csapat költségvetéséhez az ingyenmotorokkal, a versenyzői fizetésekkel és a szponzori támogatással, de a cégvezér Zak Brown jelezte, hogy a siralmas eredmények miatt elmaradó pénzdíjak és a csökkenő szponzori támogatások fényében csak a pénz miatt nem feltétlenül éri meg kitartani a japán gyártó mellett.

A McLaren-Honda hét forduló után nulla pontjával a konstruktőri bajnokság utolsó helyén áll.

A Suzuki meghódította a leghíresebb szerpentint