A Red Bull váltig állítja, hogy az idei autója versenyképes lenne, csak a Renault-motor miatt nem jönnek az igazán jó eredmények. A csapat egy ideje azért veri az asztalt, hogy legyen független motorszállító a sorozatban, amely kisegíthetné őket vagy akár a McLarent.

Mark Gallagher, a Cosworth korábbi főnöke is úgy látja, hogy szükség lenne független motorszállítókra az F1-ben.

“Noha a Red Bull nagyon jó és erős motort kap a Renault-tól, a franciáknak saját csapatuk van, és nyilván ennek sikerére koncentrálnak elsősorban” – mondta Gallagher.

“Szenvedélyesen hiszem, hogy a Red Bull megérdemelné, hogy saját motorpartnere legyen. Nem egyszerűen ügyfélmotorra gondolok, hanem egy olyanra, amely az ő igényeik szerint, egyedileg készül.”

“A motor nagyon fontos komponens, nem lehet csak úgy betenni egy autóba, hogy működjön, mint egy Duracell elem. Az autó és az építési koncepció szerves részének kell lennie.”

“Olyan egyedi motorszállítóra lenne tehát szükség az F1-ben, amely képes testreszabott megoldásokat fejleszteni olyan csapatok számára, mint például a Red Bull. És az olyan cégekben, mint a Cosworth, megvan ez a képesség.”

A Cosworth az előző, V8-as korszakban szerepelt legutóbb az F1-ben motorszállítóként. A gyártó a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-osból is gyártott prototípust, de a mezőny végi kiscsapatok kidőlése után nem akadt kliense. A 2021-re tervezett új szabályok melletti visszatérésük nem kizárt.