Napos, meleg időben álltak fel az autók a 2017-es Forma-1-es idény ötödik versenyére, a Spanyol Nagydíjra a barcelonai pályán.

A pole-ból a mercedeses Lewis Hamilton indult, idei második futamgyőzelméért indult, mellőle a fő bajnoki rivális, a ferraris Sebastian Vettel, mögülük a két finn csapattárs, a legutóbbi versenyt megnyerő Valtteri Bottas és a veterán Kimi Räikkönen kezdett.

f1_barcelona_fut_01

A harmadik sor a Red Bullé volt, a tavalyi győztes Max Verstappen az 5., Daniel Ricciardo a 6. rajkockába állt. A helyi hős, Fernando Alonso a 7. pozícióba állította be a McLaren-Hondát, mellé a Force Indiá-s Sergio Perez, az ötödik sorba a williamses Felipe Massa és a Force India újonca, Esteban Ocon került.

A McLaren-Honda újonca, Stoffel Vandoorne az erőforrás részegységeinek cseréje miatt a 19. helyről az utolsó rajtkockába lépett vissza.

barc_adatok

A renault-s Jolyon Palmer, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat és Vandoorne kivételével a teljes mezőny a lágy gumival kezdett, ők a közepes keveréket tették fel. A Pirelli legalább két kiállást jósolt, de három is lehetséges volt, a közepest a lehető legrövidebb ideig volt érdemes használni.

Rajt/1. kör: A lámpák kialvásakor Hamilton lassan indult, Vettel megelőzte, Bottas is jól lépett el, Verstappen és Räikkönen az első kanyarban összeakadt, a Ferrari bal első felfüggesztése eltört, a holland is csúnyán lemaradva kullogott vissza a bokszba. Alonsót Massa kipöckölte, a 2. kanyar levágása után a 11. helyre esett vissza.

2. kör: Räikkönen és Verstappen is kiesett, Vettel szép előnyre szert téve vezetett, mögötte Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen, Sainz és Grosjean haladt a top 10-ben. Kvjat és Palmer azonnal a lágyakra váltott.

5. kör: A mezőny beállt, Vettel 2,5 másodperccel vezetett Hamilton előtt, őt 6 másodperces lemaradással követte Bottas.

10. kör: Sainz az 1-2. és a 3-4. kanyarban támadta Magnussent, de a dán megőrizte a 8. helyet.

13. kör: Hamilton századról századra faragta le hátrányát, a kör végére 2 másodpercre került Vetteltől. Alonso kereket cserélt, lágyról lágyra váltott.

14. kör: Magnussen és Sainz egyszerre járt a bokszutcában, a spanyol a kijáratnál a füvön próbálta előzni a dánt, sikertelenül. A rádión leszorításra panaszkodott.

15. kör: Vettel is kereket cserélt, lágyakat kapott.

16-17. kör: Hamilton belehúzott, de Vettel a friss gumikon nagy tempót diktált. Hükenberg és Ocon is kereket cserélt.

20. kör: A tovább kint maradó Hamilton a rádión lihegve érdeklődött az állásról. Vettel folyamatosan csökkentette a lemaradását, úgy tűnt, a mercedeses nem tud megspórolni egy kiállást.

22. kör: Vettel után hét körrel Hamilton is kereket cserélt, ő a közepes keveréket kapta. A 3. helyre, 8 másodperccel Vettel mögé tért vissza. A Red Bull-os Ricciardo szintén közepesre cserélt.

23. kör: A még első etapját futó Bottas mögé beszorult Vettel előnyét folyamatosan csökkentette Hamilton.

24. kör: Vettel az első kanyarban támadta Bottast, aki jól védekezett. Hamilton hátránya 4,6 másodpercre csökkent.

25. kör: Vettel a célegyenesben csikicsukizva, a füvet is érintve megelőzte Bottast. A finn a kör végén elengedte Hamiltont.

27. kör: Bottas is megjárta a bokszutcát, ő is a közepes keveréket kapta meg.

30. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, a még mindig első etapját futó Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen és Sainz.

33. kör: Alonso a közepes keverékre váltott, a 17. helyre tért vissza.

34. kör: Stoffel Vandoorne az első kanyarban ráhúzta az autót a sikeres előzést elvégző Felipe Massára. Az újonc azonnal megkapta a büntetést, eltört a jobb első felfüggesztése, a versenye a bukótérben ért véget.

35-36. kör: Virtuális biztonsági autót rendeltek el, ezt kihasználva Wehrlein, Palmer, Kvjat, Sainz, Ocon, Perez, Massa, Alonso, Gorsjean és Hamilton is a bokszba hajtott kereket cserélni. Az angol a 2. helyre tért vissza, csak 16 másodpercet veszített.

37. kör: Feloldották a VSC-t. A Ferrari alkalmazkodott Hamilton taktikájához, őt is kihívták. A visszatérő Vettel pontosan Hamilton mellé érkezett, az első kanyarban össze is értek, de a német megőrizte a vezetést. “Ez veszélyes volt!” – kommentált Hamilton a rádión.

39. kör: Bottas lángoló autóval a pálya szélén végezte, kiesett.

40-44. kör: Hamilton folyamatosan DRS-távolságon belül üldözte Vettelt, a kör kezdetén az első kanyar külső ívén meg is előzte a ferraris németet.

46. kör: 20 körrel a leintés előtt Hamilton 1 másodperccel vezetett Vettel előtt, mögöttük Ricciardo, Perez, Ocon, Hülkenberg, Wehrlein, Sainz, Magnussen és Kvjat haladt a pontszerző helyeken.

47. kör: Wehrlein bokszutcai szabálytalanság miatt 5 másodperces büntetést kapott.

52. kör: A Kimi Räikkönen kiesését megsirató kisfiú a paddockban találkozott kedvencével.

55. kör: A Mercedes és a Ferrari stratégái “farkasszemet néztek”, sem Hamiltont, sem Vettelt nem hívták ki friss gumikért. Vettel 3,4 másodperces hátránnyal üldözte a vezető angolt.

57. kör: Hamiltont tájékoztatták, hogy nem viszik már ki kerékcserére, ezzel Vettel esélye is elúszni látszott arra, hogy a rivális elé kerüljön, a közepes keveréken csak a lassú leszakadás maradt számára.

60. kör: Vettel egy kicsit csökkentette hátrányát, de a lekörözésnél újra Massa akadályozta.

65. kör: Csapattársa, Romain Grosjean átvette a 10. helyet Kevin Magnussentől, miután a dán összeakadt Danyiil Kvjattal és defektet kapott.

66. kör: Hamilton senkitől sem zavartatva ért be az első helyen, megszerezte idei második győzelmét, Vettelnek be kellett érnie a 2. hellyel. Daniel Ricciardo tökéletesen magányos verseny végén hozta a 3. helyet. A további pontokon a Force India párosa, Sergio Perez és Esteban Ocon, a renault-s Nico Hülkenberg, a Toro Rosso kettőse, Carlos Sainz és Danyiil Kvjat, az időbüntetése miatt közéjük beékelődött Pacal Wehrlein és a haasos Romain Grosjean osztozott.

f1_barc_fut

f1_barc_bajn_2

f1_barc_bajn_1