Mivel az elmúlt három évvel ellentétben 2017-ben a Mercedesnek valódi bajnoki kihívója akadt a Ferrari és Sebastian Vettel képében, sokkal jobban kell vigyáznia, hogy ne dobjon el pontokat.

A Bahreini Nagydíjon ennek megfelelően Valtteri Bottast kétszer is Lewis Hamilton elengedésére utasították, amikor az angol Vettel elkapására hajtott. A Merci-főnök Toto Wolff utólag elmondta, hogy nagyon nehéz volt ezt a döntést meghozni, de lehetséges, hogy az új helyzet miatt fel kell adniuk az eddigi egyenlőségi politikát és meg kell fontolniuk a pilótasorrend, a csapatutasítások alkalmazását.

A hétvégi Orosz Nagydíj előtt mindkét mercist megkérdezték erről, Hamilton így felelt:

“Én nem akarok csapatutasításokat, sosem akartam, számomra mindig nagyon furcsa volt az ilyesmi, nehezen megítélhető, sohasem tetszett igazán. Ugyanakkor része a belső szabályainknak, úgy állunk hozzá, hogy a csapatnak meg kell nyernie a futamot. Csapatként kell dolgoznunk, de kizárólag rendkívüli helyzetekben.”

“Minden egyes alkalommal nehéz, sosem jó ilyesmit hallani. Egyszerűen mérlegelni kell az aktuális helyzetet, az adott pozíciót, azt, hogy van-e lehetőség javítani a csapat eredményén vagy sem, aztán meg kell hozni a megfelelő döntést.”

bottas

Bottas úgy gondolja, felesleges is a csapatutasításokról és főképp az első és második számú versenyző kérdéséről beszélni:

“Nem beszéltünk erről, mert szerintem nincs is ok rá. Ennél a csapatnál sosem volt első és második számú pilóta és nincs is ilyen terv. Itt mindig egyenlő esélyeket akarnak adni a versenyzőknek, igaz, az idei évben minden kis apróság pontokba kerülhet.”

“De nem hiszem, hogy változni fog a hozzáállás. Ha a futamon gondom van, eltérő a stratégiánk, vagy Lewis beszorulna mögém, akkor félreállok. A csapatért dolgozunk, a cél a maximális pont. Mindig is csapatjátékos voltam, de egyelőre nincs semmilyen terv a csapatutasításokat, a pilótasorrendet illetően.”