A Forma-1-be 2015-ben a McLaren kizárólagos partnereként visszatért Honda harmadik idényére sem volt képes versenyképes, sőt, már-már menetképes erőforrást gyártani, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszont tavaly azt tűzte ki célul, hogy az F1-es motorgyártók termékei nagyjából egy szinten, körönként 3 tizedmásodpercen belülre kerüljenek.

Ha hinni lehet a Motorsport.com értesülésének, a McLarenek, pontosabban a Hondának a Mercedes nyújt segítő kezet, tanácsadással, szakértelemmel járulnak majd hozzá a japánok fejlesztési munkájához. A szaklap úgy tudja, az együttműködés részleteit még ezután dolgozzák ki, de elsősorban az elektronikai és hibridrendszerre koncentrálnak majd.

A Motorsport.com megkeresésére a Mercedes nem kívánta kommentálni a hírt, a Honda F1-es főnöke, Haszegava Juszuke azonban – a márkanév említése nélkül ugyan, de – nagyjából megerősítette a fentieket:

“Minden tőlünk telhetőt megteszünk. Minden lehetséges külső forrást is csatasorba állítunk. Március eleje óta szinte teljesen átalakítottuk a szervezetünket. Úgy gondolom, jól is sikerült, de ahhoz már későn történt, hogy változtassunk a fejlesztési munkán. Természetesen nincs könnyű dolgunk, hiszen a motorfejlesztési munka átfutása lassú. Vannak már jó elemek, de a teljes csomag még nem állt össze. A külső tanácsadóinkat, beszállítóinkat nem nevezem meg, de sok külső segítséget használunk fel.”

f1-mercedes-amg-f1-w08-hybrid-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-hybrid-nose-detail

Haszegava hozzátette, hogy mérnöki stábjukban mindhárom rivális motorgyártó korábbi alkalmazottai ott vannak: “Vannak embereink a Mercedestől, a Ferraritól, a Renault-tól, ilyen értelemben tulajdonképpen ellopjuk az ötleteiket.”

A Motorsport.com szerint a Mercedes-Honda összefogásnak a Red Bull nem örül, ugyanakkor semmilyen szabály nem tiltja a közös munkát és nem is kell hozzá a csapatok jóváhagyása, így tenni nem lehet ellene.