F1: Vettel Bahreinben is verte a Merciket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.04.16. 16.45

Meglesz-e Valtteri Bottas első futamgyőzelme? Hamilton vagy Vettel veszi át a vezetést a bajnokságban? Bírja-e Alonso McLarenje a leintésig? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Bahreini Nagydíjról.

F1: Vettel Bahreinben is verte a Merciket

Alkonyatban, reflektorok fénye alatt, melegben (27 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet), de csökkenő hőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a szahíri rajtrácsra a Forma-1-es Bahreini Nagydíj kezdetére.

Az első rajtkockába a szombaton pályafutása első pole-ját megszerző mercedeses Valtteri Bottas, mellé csapattársa, Lewis Hamilton állt. A második sorból a bajnokságot Hamiltonnal holtversenyben vezető ferraris Sebastian Vettel és a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a harmadikba csapattársaik, Kimi Räikkönen és Max Verstappen, a negyedikbe Nico Hülkenberg és Felipe Massa, az ötödikből Romain Grosjean és Jolyon Palmer kezdhetett.

Fernando Alonso az időmérőn elszenvedett meghibásodás, későbbi motorcsere után a 15. rajkockába állt fel, csapattársa, Stoffel Vandoorne autóját a start előtt letolták a rajtrácsról – motorhiba.

Az első tíz szuperlágyat hozott magával a Q2-ből, hátrébb is csak Marcus Ericsson választott lágyat.

fut_adat

Rajt: A lámpák kialvásakor Bottas jól indult el, Vettel az első kanyar külső ívén Hamilton elé került, Verstappen naygszerű rajttal a 4. helyre lépett fel. Massa megelőzte Räikkönent. Hátrébb a két Toro Rosso majdnem ütközött, Kvjat kiszaladt, visszaesett.

2. kör – A top10 sorrendje: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ocon.

3. kör – Vettel azonnal nyomás alá helyezte Bottast, szorosan mögötte, DRS-távolságon belül nézelődött itt-ott.

6. kör – Bottast enyhe túlmelegedésre figyelmeztette versenymérnöke, miközben Räikkönen Massát fenyegette.

8. kör – Räikkönen a DRS segítségével a célegyenes végén megelőzte volt csapattársát, átvette a 6. helyet, majd a már külön bolyt alkotó első öt után eredt.

9. kör – Az első kerékcsere, a williamses Stroll lágyakat kapott. A haasos Kevin Magnussen műszaki hibával félrehúzódott, kiállt.

10. kör – Bottas a hátsó gumik kopására panaszkodott a rádión, a kör végén Vettel kerékcserére ment, friss szuperlágyakat kapott, megpróbált elévágni Bottasnak, a 12. helyre tért vissza.

12. kör – Verstappen is szuperlágyakat vett fel, a Mercinél kivártak, a Red Bull hollandja a pályára visszatérve ki is esett, a 4. kanyarban a fékjei megadták magukat, egyenesen a gumifalba hajtott. Baja nem esett, de nagyon dühösen szállt ki.

13. kör – Räikkönen is új szuperlágyakat kapott. Stroll és Sainz ütközött az első kanyarban, mindketten kiestek, beküldték a biztonsági autót.

14. kör – Mindenki a bokszba özönlött, Bottas, Hamilton, Ricciardo is cserélt, az ausztrálnak sikerült Hamilton előtt kijönnie. Bottas szuperlágyat, Ricciardo és Hamilton viszont lágyat vett fel. A Mercedes angolja a bokszbejátarnál igyekezett feltartani Ricciardót, vizsgálat alá is vonták.

15. kör – Sorrend a safety car mögött: Vettel, Bottas, Ricciardo, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Ericsson, Perez, Grosjean, Ocon, Alonso, Palmer, Kvjat, Wehrlein.

17. kör – Távozott a biztonsági autó, Vettel el tudott lépni, de Hamilton már a célegyenesben elment Ricciardo mellett. Bottas megtámadta Vettelt, de a német visszaverte a próbálkozást. A “hideg”, keményebb lágyakon küszködő Ricciardót Massa és Räikkönen is megelőzte.

18. kör – Alonso elment Palmer mellett, megszerezte a 12. helyet.

19. kör – A spanyol utána Ericssonon is átverekedte magát, akit a célegyenes végén Palmer is elkapott.

20. kör – Ericssont Kvjat is levadászta, miközben Hamiltonnak 5 másodperces időbüntetést osztottak ki a bokszutcás kalandért.

21. kör – A top10 sorrendje: Vettel, Bottas, Hamilton, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Perez, Hülkenberg, Grosjean, Ocon.

24. kör – Räikkönen a DRS-sel újra megelőzte Massát a célegyenes végén, a 4. helyre lépett előre. Palmer, Kvjat és Alonso a 11-13. helyen birkózott. “300méterrel mögöttem jöttek, simán megelőznek az egyenesen! Ennél gynegébb motorral még életemben nem versenyeztem!” – háborgott a kétszeres bajnok a rádión.

kvjat_palmer_alonso

25. kör – A csata folytatódott, Palmer és Kvjat összecsapott, egy alkatrész is leszakadt a Renault-ról, az oroszt aztán a kétszeres bajnok is megtámadta, de sikertelenül.

27. kör – A Mercedesek helyet cseréltek, Bottas csapatutasításra átadta a 2. helyet az agresszívabb gumitaktikán lévő Hamiltonnak, miközben Vettel 6,4 másodperccel vezetett.

29. kör – Ricciardo megelőzte Massát, az 5. helyre lépett előre.

30. kör – Kvjat visszavette a 11. helyet Palmertől, a kibillent renault-st Alonso is megelőzte.

31. kör – Bottas újabb szett lágyakat vett fel, a 7. helyre ért vissza.

32. kör – A pontszerző pozíciókban Vettel, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Massa, Perez, Bottas, Hülkenberg, Ocon, Kvjat, aki a kerékcserére kiállt Grosjean helyét örökölte meg.

33. kör – A kör végén Vettel is a bokszban járt, megkapta utolsónak szánt, lágy szettjét. A 3. helyre, Hamilton és Räikkönen mögé, Ricciardo elé tért vissza, Bottas Massa megelőzésével az 5. pozícióba ért.

36. kör – Vettel átvette a 2. helyet csapattársától, Räikkönentől, hogy a lehető legközelebb kerüljön a nyújtott etapot autózó, 14 másodperccel vezető Hamiltonhoz.

f1_bahrein_fut_14

37. kör – Bottas megelőzte Ricciardót (4-5. hely). Räikkönen újra a rádión dühöngött, amiért Sanghaj után megint az általa kívántnál tovább tartják kint az elkopó gumikon.

38. kör – A Ferrari finnje is megkapta a lágy gumikat. Massa is kerékcserén járt. A top10 sorrendje: Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Perez, Grosjean, Kvjat, Wehrlein.

40. kör – Ricciardo megkapta szuperlágy gumijait az utolsó etapjára.

42. kör – Hamilton letöltötte 5 másodperces büntetését, majd lágyakat kapott a záróetapra. A 3. helyre ért vissza Vettel és Bottas mögé.

47. kör – Hamilton folyamatosan, nagy tempóval faragta hátrányát, majd megelőzte Bottast, a csapatrádión a futamgyőzelemmel biztatták. Vettel 12 másodperccel vezetett.

hamilton_bottas_elozes

50. kör – Hamilton egyre közelebb került a lekörözésekkel foglalkozó Vettelhez, de hét körrel a vége előtt még 9 másodperc volt a német előnye.

52. kör – A sauberes Marcus Ericsson sebességváltó-hibával félreállt. Öt körrel a vége előtt Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Massa, Perez, Grosjean, Hülkenberg és Ocon haladt a pontszerző pozíciókban.

55. kör – Alonso motorproblémát jelentett a rádión, kiment a bokszba. Idei harmadik futamát sem tudta befejezni.

alonso_kieses

57. kör, befutó – Hamilton már nem tudta beérni Vettelt, a Ferrari németje senkitől sem zavartatva futott be a célba, megszerezve idei második, harmadik Bahreini, pályafutása 44. győzelmét. Hamilton és Bottas a dobogóig juttatta mindkét Mercedest. A további pontokon Räikkönen, Ricciardo, Massa, Perez, Grosjean, Hülkenberg és Ocon osztozott.

bahrein_befuto

f1_bah_fut

f1_bah_bajn

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.