A Forma-1-ben 2014-re az autógyártók nyomására vezették be az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat, azonban az új motorok bonyolultságuk és F1-es mércével gyenge hangjuk miatt bőven kaptak kritikákat.

Az F1 irányítói és résztvevői azóta is keresik a megoldásokat, a javítás lehetőségeit, legközelebb pénteken, Párizsban ülnek majd össze a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), hogy a jövőről tárgyaljanak.

A megbeszélés különlegessége, hogy a Mercedesen, a Ferrarin, a Renault-n és a Hondán kívül a Volkswagen-csoport, pontosabban az Audi képviselője is jelen lesz, tudósít a német Spox. A német Auto Bild később kiderítette, hogy nem az Auditól érkezik majd szakember, hanem a tavaly tavasz óta a Lamborghinit irányító volt Ferrari-csapatfőnök, Stefano Domenicali utazik Párizsba.

Úgy tűnik, a VW-t az elmúlt években elhangzott számtalan cáfolat ellenére érdekelné a Forma-1-es részvétel, feltéve, ha nekik is tetsző feltételek mellett indulhatnának, a motor nyilván az egyik kulcselem.

(Nyitóképünk illusztráció, a Forma-1-es grafikáival ismertté vált Sean Bull munkája.)