Daniel Ricciardo és Max Verstappen egyaránt képtelen volt a győzelemért küzdeni az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, ebben beállítási- és motorproblémáknak is szerepük volt. Az FIA éppen Melbourne előtt tette világossá, hogy az aerodinamikai előnyszerzést biztosító futóművek használata nem megengedett, sokak szerint emiatt esett vissza a Red Bull.

Christian Horner csapatfőnök szerint ugyanakkor a hátrányért egyformán felelős a kasztni és a motor is, a felfüggesztéseknek semmi közük a lemaradáshoz.

“A télen valóban terveztük egy olyan rendszer kifejlesztését, amelynek használatát megtiltották” – mondta Horner. “De még ha lett is volna lehetőség a használatára, nem szereltük volna be az autóba a súlya miatt.”

“A Mercedes nem is volt olyan messze, talán fél másodpercre, a Ferrari viszont lenyűgözően szerepelt, valószínűleg az övék volt a leggyorsabb autó. Fél másodpercet kell találnunk ahhoz, hogy beleszóljunk az előttünk állók versenyébe.”