Az Ausztrál Nagydíjon kirívóan alacsony volt az előzések száma (5 darab), pontosan ettől tartottak sokan az új szabályokra váltás kapcsán. Noha sokan már egy verseny után kimondták, hogy az idén annyi az előzéseknek, Christian Horner ezzel még várna egy kicsit.

A soron következő kínai és bahreini pályák hagyományosabbak, így reálisabb képet adhatnak a helyzetről, mint az utcai Albert Park.

“Az értékelésekkel várnunk kellene két-három versenyt” – mondta Horner. “Melbourne-ben soha nem volt igazán sok előzés. Kínában és Bahreinben jóval könnyebb előzni, a következő két hétvége után már többet tudunk majd.”

Horner szerint pozitív, hogy a pilóták képesek voltak úgy nyomni, ahogy szerették volna. “A versenyzők végig nyomhatták, nem volt túl sok benzin- vagy gumispórolás, ami jó dolog.”

Az FIA-elnök Jean Todt szerint az előzések számának csökkenése volt az ár a látványosabb és menőbb autókért cserébe.

“Az előzések mindig is problémásnak számítottak az autósportban” – fogalmazott Todt. “Emlékszem versenyekre 20-30 évvel ezelőttről, amikor egy friss gumikon lévő, 3-4 másodperccel gyorsabb autó képtelen volt az előzésre.”

“A nehezebb előzésekkel fizettünk a szélesebb autókért és a nagyobb tapadásért. Hosszabb távon találnunk kellene egy jó kompromisszumot.”