A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj nem indult teljesen simán, a rajtrácsra felsorakozott autók nem vághattak neki elsőre, a versenyigazgató Charlie Whiting újabb formációs kört rendelt el, mielőtt lekapcsolta volna a lámpákat.

Az FIA-fejes utólag elmagyarázta, mi volt a gond az első alkalommal:

“Azért fújtam le a rajtot, mert bizonytalanság adódott, én viszont biztos akarok lenni mindenben, mielőtt megnyomom a startgombot. Először is Perez rossz rajtkockába állt be, majd pár másodperc múlva továbbindult, ugyanekkor pedig a Kvjat autójához tartozó jelzőfényért felelős marshal megnyomta a problémát jelző sárgát. Sem én, sem a versenyirányításban ülő kollégáim nem láttak gondot, ezért úgy voltam, a legbiztonságosabb az, ha nem rajtoltatok, hanem elküldöm a mezőnyt egy újabb formációs körre.”

Az nem derült ki, hogy pontosan miért is jelzett a pályabíró Kvjatnál, valószínű, hogy még a rajtrácson való készülődés idején a Toro Rossónál történt apró tűzeset utóhatásaként túlizgulta a helyzetet.

“A videofelvételekből egyértelmű, hogy nem volt gond Kvjat autójánál és hogy ő sem jelzett semmit, szóval egyszerűen a marshal volt túl izgatott. Ez nem magyarázza meg maradéktalanul a gomb megnyomását, de nyomás alatt az emberek néha csinálnak értelmetlen dolgokat” – magyarázta Whiting.

“A lényeg, hogy bizonytalanság alakult ki, nem volt egyértelmű, hogy biztonságos-e a rajt, szóval lefújtam. Nem versenyző volt a felelős, ezért senkit nem kellett a bokszutcába küldeni” – tette hozzá.