A közmegegyezés szerint a Forma-1-es autók külsejének jót tett a 2017-es szabályváltozási csomag a többségnek csak két panasza van: a motorborítás gerincén újra megjelent cápauszonyok és a szintén onnan kinövő T szárnyak.

A tél folyamán a Red Bull és a Mercedes is azért lobbizott, hogy a szabályok átírásával megakadályozzák az uszonyok megjelenését, de a csapatok többsége leszavazta őket. A Red Bull-főnök Christian Horner a szezon előtt azt mondta, mindent megtesznek majd, hogy a lehető leghamarabb eltüntessék a cápauszonyokat, és az F1 sportszakmai ügyeinek igazgatására kinevezett Ross Brawn is szeretne megszabadulni tőlük.

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting a melbourne-i szezonnyitó előtt azt mondta, 2018-ra sikerülhet megoldani a kérdést: “Igen nagy a valószínűsége, hogy a jövő évre megoldódik a dolog. Sokak szerint csúnyák az uszonyok, bár ami engem illet, nekem nincs velük bajom.”

Whiting a Mercedest ért időmérős olajégetős vádakra is kitért: “Az FIA-nál nem aggaszt minket ez, Barcelonában megvizsgáltuk az autók olajrendszereit, hogy minden megfelelő-e a szabályoknak.”

Charlie Whiting szemlét tart

A versenyigazgató az Ausztrál Nagydíj előtt azt is tisztázta, hogy a versenybíróknak nagyobb mérlegelési lehetőséget, a pilótáknak több szabadságot nyújtó módosítások azt jelentik, hogy vége a tavaly ősszel bevezetett, a féktávokon való védekezést leíró ún. Verstappen-szabálynak.

“A tavaly látott incidensek egy részét másképp is lehet majd kezelni, ugyanis nincs már ún. Verstappen-szabály. Ezelőtt az összes féktávi manővert vizsgálni kellett, de most egyszerűbb, általánosabb szabályunk van, amely szerint akkor kell vizsgálat alá vonni a versenyzőt, ha kiszámíthatatlanul, túl lassan vagy más pilótára veszélyesen halad. Tavalyig az összes féktávon végzett mozgás automatikusan veszélyesnek minősült, most viszont minden egyes esetben a veszélyesség számít, az nem feltétlenül elég a vizsgálathoz, ha valaki a féktávon bemozdul.”