A McLaren-Honda 2017-ben újra pocsék tesztszezont produkált, a japán gyártó motorja megint megbízhatatlan és gyenge. A wokingi csapat kénytelen harmadszor is gyenge szezonra készülni a Honda miatt, érthetően fogy a türelmük.

Egy friss interjúban a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier arról beszélt, hogy a japánok komótos munkája, a külső szakértők, ötletek elutasítása rossz út, a Hondának el kellene fogadnia, hogy az amúgy csúcsminőségű infrastruktúra nem elég, a Forma-1 kultúráját kell magukévá tenniük a sikerhez:

“Egyetlen dologra van szükségük: meg kell érteniük és alkalmazniuk kell a Forma-1-es versenyzési kultúrát. Azt értem ez alatt, hogy a Forma-1-ben határidők, szabott célok, köridők alapján dolgozunk, a lehető leghamarabb próbáljuk hozni a lehető legjobb megoldást” – magyarázta az Autosportnak.

barcelona_teszt05_34

“Egy autógyártó projektjénél belefér pár hét csúszás, az nem változtat a végeredményen, nem változtat az üzleti modellen. De ha a versenyzésben nincs kész a fejlesztés az első futamra, akkor az első futamon nem is leszünk sehol. Ilyen a versenyzési mentalitás. Egészen addig elmegyünk, hogy ha egy beszállító valamit egy hónap alatt gyárt le, akkor legközelebb már három hét alatt várjuk tőle, aztán meg két hét alatt. A köridőjavulás fontosabb, mint az, hogy mennyibe kerül. Itt másképp működnek a dolgok.”

A Hondának ugyan van egy alközpontja Milton Keynesben, de a Forma-1-es projekt fő bázisa Japánban, Szakurában van. Boullier szerint a távolság és az ottani céges környezet hátrányosan befolyásolja a munkát.

“Ezért van a Mercedes központja Angliában, élni tudnak a beszállítói lánc és a tapasztalt F1-es munkaerő előnyeivel. A mi beszállítóink kétszer annyiért dolgoznak, de háromszor, négyszer, ötször olyan gyorsan dolgoznak, mint a Hondáéi. A céges befolyás nem igazán segít a hatékonyságban. Minél inkább céges kultúra szerint működik egy projekt, annál lassabb, annál merevebb lesz, ez viszont nem illeszkedik a versenyzési kultúrába.”

mclaren_honda