F1: A Sauber eleve sereghajtóként indul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.03.20. 13.50

A Sauber-csapatnak nem sok jóra van kilátása 2017-ben, az alapító eleve a mezőny végére sorolja őket.

F1: A Sauber eleve sereghajtóként indul

A Sauber-csapat az elmúlt években folyamatosan pénzügyi gondokkal küszködött, tavaly tavaszra pedig a csőd szélére jutottak. Az alakulatot végül eladta az alapító-tulajodonos, Peter Sauber, így a működés kérdése megoldódott, de a jövő továbbra sem biztató.

A 2016-ot a Brazil Nagydíjon elért egyetlen pontszerzésnek köszönhetően a konstruktőri verseny 10. helyén záró svájci alakulat idén is a Ferrari tavalyi motorjával indul, amellyel már a téli teszteken is a leglassabbak voltak, az idény közbeni fejlesztések miatt pedig egyre inkább leszakadnak majd a mezőnytől.

Peter Sauber, aki elmondása szerint talán nem is nézi majd a hétvégi szezonnyitót, egy friss interjúban nem sok pozitívumot tudott mondani:

“Tíz csapat van, a Sauber pedig a tizedik pozícióból indul. Azért remélem, hogy sikerül majd egy-két csapatot megelőzniük. De a Forma-1-ben nincsenek csodák. Ha a BMW utáni korszakot nézem, 2012 volt volt az utolsó igazán jó idény, utána viszont egyre nehezebb lett a szűkös pénzügyi források miatt. A 2017-es autó fejlesztésének legfontosabb időszaka május és szeptember között volt, és pont akkor hiányoztak a pénzek” – magyarázta a 73 éves szakember.

peter_sauber

Sauber úr a tavaly nyári eladás után gyakorlatilag teljesen szakított a nevét viselő csapattal, “egy csavarhúzó” sem az övé már Hinwilben.

“Eltartott egy darabig, hogy feldolgozzam az elválást. Nem volt könnyű, sok álmatlan éjszakám volt. Igazi kötéltánc volt, az összeomlás valós lehetőség volt számunkra. Nagyon stresszes időszak volt.”

“Monisha Kaltenbornnal nem igazán tartjuk a kapcsolatot. Néhány munkatárssal igen, de nincs már irodám, sosem vagyok a gyárban. Az új tulajdonos azt mondta, alapítóként fontos számukra a nevem, maradnak a Saubernél, de amúgy teljes az elválás. Jobb így, ma már semmi közöm a céghez.”

Kommentek

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.