F1: A KGB-vel szerződtek a Magyar Nagydíjról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.03.19. 15.13

A Forma-1 éléről év elején eltávolított Bernie Ecclestone érdekes megjegyzést ejtett el a Magyar Nagydíjról a sportág új tulajdonosa, a Liberty Media kritikáira reagálva.

F1: A KGB-vel szerződtek a Magyar Nagydíjról

A Forma-1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media határozottan szakítani kíván a sportág régi szokásaival és beidegződéseivel, az Ecclestone-éra lezárásának első lépéseként januári érkezésükkor azonnal le is tették az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t.

Az angol üzletembert sok kritika érte az évek során, az egyik legfőbb panasz az F1 bevételeinek egyenlőtlen elosztását illette, hiszen míg a kis- és középcsapatok “csak” pár tízmillió dollárt várhatnak idényenként, a nagyok – Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren – különböző bónuszai önmagukban kitesznek ennyit, a Ferrari pedig annak ellenére kapja messze a legtöbb pénzt, hogy évek óta relatíve sikertelen. A Liberty is változtatni akar ezen a rendszeren.

A brit Sky Sportsnak adott interjújában Ecclestone így védte meg az 2013-ra létrehozott elosztási rendszert, a tényt, hogy a Ferrari még a világbajnoknál is tízmilliókkal többet kap:

“Hogy miért alakult így? Az akkori tulajdonos CVC a tőzsdére akarta vinni az F1-et, ezért biztosítani akartuk, hogy a csapatok maradjanak. Amikor körbenéztünk, hogy melyik csapatok írnák alá a 2020-ig való részvételt, az nem sokat ért, ha csak azok mondanak igent, akik a következő héten csődbe is mehetnek. Amikor a nagy cégektől is megkaptuk a kötelezettségvállalást, valamivel viszonozni kellett ezt, kértek valamit cserébe, méghozzá jogosan.”

kin_f1_07

Ecclestone nem zárja ki, hogy a Liberty 2020 utánra szóló tervei, szándékai miatt nagy nevek is hátat fordíthatnak az F1-nek:

“Valaki nemrég azt mondta nekem, hogy a Forma-1 indulása óta több mint 70 különböző csapat volt, nem is hittem neki, de ismerve az illetőt, biztosan igaz. Semmi sem tart örökké, szóval ki tudja. Ha sikerül eléggé felbosszantani a Ferrarit, kiszállhatnak. A Mercedes nyer még pár világbajnoki címet, aztán azt mondhatják, jöttünk, láttunk, győztünk, mehetünk.”

A Liberty elnök-vezérigazgatója, Greg Maffei egy hete Ecclestone naptárbővítési gyakorlatát is élesen kritizálta, az azerbajdzsáni utcai futammal példálózva elítélte, hogy a jól fizető, de F1-es hagyományokkal nem rendelkező, a sportág brandjét nem erősítő helyszíneket vettek be, míg a hagyományos versenyek küszködnek.

baku_fut_10

Ecclestone erre is reagált a Sky Sportsnak, a válaszában pedig azt is elárulta, hogy az először 1986-ban megrendezett, azóta már a hagyományos, régi versenynek számító Magyar Nagydíjról egyenesen a keleti blokkot vezető Szovjetunió titkosszolgálatával, a KGB-vel kellett tárgyalnia.

“Amikor Magyarországra vittem a futamot, az ország még a vasfüggöny túloldalán feküdt, valójában a KGB-vel kellett tárgyalnom, szerződnöm. Aztán szerettem volna Európán kívül is terjeszkedni. A világ nagyobb Európánál. Ezért is jó, hogy ott vagyunk Oroszországban, Bakuban, akárhol. Hogy akkor is elvittük-e volna a futamokat ezekre a helyekre, ha úgy fizetnek mint az európaiak? A válasz igen. Persze remélem, hogy ezt nem tudják meg, és nem gondolják, hogy átvertük őket. De felnőtt emberek, tudják, mit írtak alá, nekik is megfelelt, nekünk is megfelelt.”

A 86 éves angol elmondta, hogy utódja, Chase Carey még arra is felkérte, hogy ő tárgyalja le a Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítását.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.