F1: A KGB-vel szerződtek a Magyar Nagydíjról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.03.19. 15.13

A Forma-1 éléről év elején eltávolított Bernie Ecclestone érdekes megjegyzést ejtett el a Magyar Nagydíjról a sportág új tulajdonosa, a Liberty Media kritikáira reagálva.

F1: A KGB-vel szerződtek a Magyar Nagydíjról

A Forma-1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media határozottan szakítani kíván a sportág régi szokásaival és beidegződéseivel, az Ecclestone-éra lezárásának első lépéseként januári érkezésükkor azonnal le is tették az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t.

Az angol üzletembert sok kritika érte az évek során, az egyik legfőbb panasz az F1 bevételeinek egyenlőtlen elosztását illette, hiszen míg a kis- és középcsapatok “csak” pár tízmillió dollárt várhatnak idényenként, a nagyok – Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren – különböző bónuszai önmagukban kitesznek ennyit, a Ferrari pedig annak ellenére kapja messze a legtöbb pénzt, hogy évek óta relatíve sikertelen. A Liberty is változtatni akar ezen a rendszeren.

A brit Sky Sportsnak adott interjújában Ecclestone így védte meg az 2013-ra létrehozott elosztási rendszert, a tényt, hogy a Ferrari még a világbajnoknál is tízmilliókkal többet kap:

“Hogy miért alakult így? Az akkori tulajdonos CVC a tőzsdére akarta vinni az F1-et, ezért biztosítani akartuk, hogy a csapatok maradjanak. Amikor körbenéztünk, hogy melyik csapatok írnák alá a 2020-ig való részvételt, az nem sokat ért, ha csak azok mondanak igent, akik a következő héten csődbe is mehetnek. Amikor a nagy cégektől is megkaptuk a kötelezettségvállalást, valamivel viszonozni kellett ezt, kértek valamit cserébe, méghozzá jogosan.”

kin_f1_07

Ecclestone nem zárja ki, hogy a Liberty 2020 utánra szóló tervei, szándékai miatt nagy nevek is hátat fordíthatnak az F1-nek:

“Valaki nemrég azt mondta nekem, hogy a Forma-1 indulása óta több mint 70 különböző csapat volt, nem is hittem neki, de ismerve az illetőt, biztosan igaz. Semmi sem tart örökké, szóval ki tudja. Ha sikerül eléggé felbosszantani a Ferrarit, kiszállhatnak. A Mercedes nyer még pár világbajnoki címet, aztán azt mondhatják, jöttünk, láttunk, győztünk, mehetünk.”

A Liberty elnök-vezérigazgatója, Greg Maffei egy hete Ecclestone naptárbővítési gyakorlatát is élesen kritizálta, az azerbajdzsáni utcai futammal példálózva elítélte, hogy a jól fizető, de F1-es hagyományokkal nem rendelkező, a sportág brandjét nem erősítő helyszíneket vettek be, míg a hagyományos versenyek küszködnek.

baku_fut_10

Ecclestone erre is reagált a Sky Sportsnak, a válaszában pedig azt is elárulta, hogy az először 1986-ban megrendezett, azóta már a hagyományos, régi versenynek számító Magyar Nagydíjról egyenesen a keleti blokkot vezető Szovjetunió titkosszolgálatával, a KGB-vel kellett tárgyalnia.

“Amikor Magyarországra vittem a futamot, az ország még a vasfüggöny túloldalán feküdt, valójában a KGB-vel kellett tárgyalnom, szerződnöm. Aztán szerettem volna Európán kívül is terjeszkedni. A világ nagyobb Európánál. Ezért is jó, hogy ott vagyunk Oroszországban, Bakuban, akárhol. Hogy akkor is elvittük-e volna a futamokat ezekre a helyekre, ha úgy fizetnek mint az európaiak? A válasz igen. Persze remélem, hogy ezt nem tudják meg, és nem gondolják, hogy átvertük őket. De felnőtt emberek, tudják, mit írtak alá, nekik is megfelelt, nekünk is megfelelt.”

A 86 éves angol elmondta, hogy utódja, Chase Carey még arra is felkérte, hogy ő tárgyalja le a Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítását.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.