A 2017-es Forma-1-es autók a szabályváltozások mögött álló szándékoknak megfelelően esztétikailag sokat javultak, a szélesebb kasztnik, a szélesebb gumik, az alacsonyabb, szélesebb hátsó szárnyak összességében dinamikusabb, agresszívebb külsőt adtak a járgányoknak, de sokakat zavarnak a motorborításból újra kinőtt “cápauszonyok”.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az egyik fő ellenzőjük, az autóbemutatók idején el is mondta, hogy a tél folyamán ők igyekeztek elérni a cápauszonyok visszatérését, azonban a csapatok többsége nem ment bele ebbe.

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda egy friss interjúban elárulta, hogy ők a Red Bull pártján álltak:

“Komoly vita folyt a cápauszonyokról a Stratégiai Munkacsoportban, de a többi csapat azt mondta, szponzori felületként jók lesznek, ezért maradtak” – nyilatkozta az ORF-nek az osztrák legenda.

Horner februárban azt is elmondta, hogy mindent megtesznek majd, hogy a lehető leghamarabb eltűnjenek az uszonyok az autókról, és úgy tűnik, ebben a Mercedes mellett a Forma-1 új sportszakmai főnökére, Ross Brawnra is számíthatnak, ugyanis neki sem tetszenek ezek a légterelők.