F1: Így festenek majd az esős állórajtok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.03.14. 11.00

A Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt héten véglegesítette a biztonsági autós rajtok helyét átvevő állórajtok részleteit.

F1: Így festenek majd az esős állórajtok

A 2017-es Forma-1-es idény újdonságainak egyike, hogy a versenyeken nehéz időjárási körülmények, rossz pályaviszonyok mellett is állórajtokat vesznek majd az autók ahelyett, hogy a biztonsági autó mögött körözgetnének, pontosabban a safety caros körök után még felsorakoznak a rajtrácsra a starthoz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa a múlt héten véglegesítette a szabályok utolsó részleteit, mostanra állt össze, hogyan is működik majd az új rendszer.

Az idei évtől, ha a futam kezdetének idején esik és/vagy vizes a pálya, az autókra kötelezően teljes esőgumit kell feltenni, ezzel vágnak neki a pályának a safety car mögött, azonban ezek a körök nem számítanak bele a versenybe, ugyanakkor a későbbi valós versenytávot csökkentik.

Az ilyen-olyan okból a bokszutcából rajtoló autók a safety caros körökön szintén becsatlakozhatnak a mezőny végére – ez azonban nem kötelező –, hogy felmérjék a körülményeket, de a biztonsági autó kiállásakor ők nem sorakozhatnak fel a rajtrácsra, vissza kell sorolniuk a bokszutcába.

A biztonsági autós formációs körök alatt, azaz a valódi rajt előtt kerékcserére kihajtók kénytelenek lesznek a bokszutcából rajtolni, míg a safety cart a bokszutcába követők 10 másodperces stop&go büntetéssel számolhatnak.

braz_f1_fut_12

A formációs körök alatt a biztonsági autó mögött nem tiltott az előzés, pontosabban a valamilyen okból lemaradó autók visszavehetik eredeti pozíciójukat a rajt előtt, azonban safety car kiállása pillanatában pozíción kívül lévők már kénytelenek lesznek a bokszutcába hajtani és onnan startolni.

Ha a biztonsági autó mögött megtett körök alatt a körülmények nem javulnak, a versenyigazgató dönthet úgy, hogy leállítja a körözést, az autók ekkor a bokszutcában sorakoznak fel. Ha viszont erre kerül a sor, már nem jön(nek) újabb formációs kör(ök) és állórajt.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.