Bár méretükben és keverékeikben jelentősen átalakultak a Pirelli abroncsai, a rájuk vonatkozó előírások 2017-ben is ugyanazok, mint tavaly, így az európai futamok előtt nyolc, a “tengerentúli” nagydíjak esetén 14 héttel előre be kell jelenteni, hogy az öt keverék közül melyik hármat kínálja a gyártó a csapatoknak az adott hétvégére.

A szezon elejére szánt gumikat már korábban közzétette a szállító, most pedig a késő tavaszi, kora nyári versenyek kiosztását is bejelentették, ahogy az ábrán látható:

12552_tab2-eng

(Lila: ultralágy; piros: szuperlágy; sárga: lágy; fehér: közepes; narancs: kemény)

Ahogy tavaly, a csapatok/pilóták idén is viszonylag szabadon válogatják össze a három elérhető keverék szettjeinek mennyiségét, azzal a megkötéssel, hogy a 13 garnitúra közül az adott leglágyabból egyet meg kell tartani az időmérő utolsó szakaszára, a futamra pedig a két keményebből egyet-egyet meg kell őrizni, amelyek közül az egyiket mindenképp fel kell tenni a futamon.