A Forma-1-es autók 2017-re sokkal hatékonyabb aerodinamikát, szélesebb, nagyobb tapadást biztosító gumikat kapnak, így megnő a kanyarsebesség, csökkennek majd a köridők. A tempó növekedése ugyanakkor nem garantálja az előzéseket, sőt úgy tűnik, a hangsúlyosabb aerodinamika miatt nehezebb lesz egymás követése.

“Ez már egy új Forma-1. Az előzés nagyon nehéz. Másfél másodperccel gyorsabb voltam a Saubernél, de nem tudtam megelőzni. Mögöttem Hülkenberg jött a Renault-val, ő nálam is gyorsabb volt, de esélye sem volt előzni. Szerintem idén kevesebb előzést látunk majd, mint a korábbi években” – mondta a veterán Felipe Massa Barcelonában.

A sauberes Marcus Ericsson is kevesebb, ugyanakkor sokkal tisztább, “igazibb” előzést jósol:

“Szerintem továbbra is lesznek előzések, talán nem olyan sok, de lesznek. Az elmúlt sok előzés volt, de szerintem nem valami izgalmasak, az egyeneseken simán elmentünk a DRS-sel. Szerintem idén kevesebb, de sokkal tisztább előzés lesz, nem DRS-es kikerülések. Ha versenyt nézek, inkább egy jó csatát lássak, mint 10 DRS-es kikerülést.”

A svéd pilóta szerint a Pirelli tartósabb gumikeverékei is pozitív változást jelentenek:

“Szerintem sokkal nagyobb potenciál van a gumikban, ami változtat majd a versenyeken, jobban lehet majd támadni. Az elmúlt években néha nem vállaltuk a csatákat, ugyanis tudtuk, hogy hosszú etap áll még előttünk, az új gumik viszont kevésbé érzékenyek a túlmelegedésre. Egész körön agresszíven lehet vezetni úgy, hogy a tapadás megmarad, míg tavaly egy támadás után lemondhattunk a gumiról, mert túlmelegedtek.”