A Honda Forma-1-es projektje valahogy nem akar működni. A 2015-ös, katasztrofális F1-es visszatérés után főnököt cseréltek, az Arai Jaszuhisza után kinevezett Haszegava Juszuke a McLarennel való rugalmasabb együttműködést, sőt külső, nem japán szakemberek bevonását hozta, az utóbbi keretében érkezett Gilles Simon is, aki most távozik is.

A schumacheri aranykorban a Ferrari motorfőnökeként tevékenykedő francia mérnök állítólag az erőforrás fejlesztésének irányvonalát illetően keveredett vitába a Honda más vezetőivel, igaz, a japán gyártó az okokat nem, csak a szakítás tényét erősítette meg.

“Igen, igaz, hogy szerződést bontunk vele idén – közös megegyezéssel –, azonban a szerződés ügye a két félre tartozik, ezért a részletekről nem nyilatkozunk. A Honda nagyra értékeli a Forma-1-es projekthez nyújtott segítségét” – mondta a Honda egyik szóvivője Simonról a Motorsport.comnak.

A 2015-ös vergődés, a tavalyi mérsékelt fejlődés után a Honda a 2017-re alapoktól újratervezett erőforrása sem mutatkozott be fényesen, a múlt heti teszten az első napon az olajtartály tervezési hibáját fedezték fel, majd a második napon egy még továbbra is bizonytalan hátterű meghibásodás miatt nem ment a McLaren.