A héten Barcelonában lezajlott első téli teszt utolsó napja a Pirelli kérésére esőgumis teszt volt, a Forma-1 gumiszállítója fellocsoltatta a pályát, hogy a pilóták kipróbálhassák az új, szélesebb teljes és átmeneti (intermediate) gumikat.

A haasos Romain Grosjean így beszélt a nap végén:

“Egészen érdekes volt az esőgumikon. Nagy a fejlődés tavalyhoz képest. A hátsóknál nem volt túlmelegedés, jó szinten marad a hőmérséklet. A felmelegítés is nagyjából jó volt. Az intermediate-ek viszont csak egy körre jók, túl gyorsan tönkremennek, azon még dolgozni kell. De összességében előrébb léptünk tavalyhoz képest.”

barcelona_teszt04_06

A renault-s Nico Hülkenberg kiemelte, hogy a locsolás nem volt igazán reprezentatív:

“Szerintem nem volt a leghatékonyabb módszer, de legalább megpróbáltuk. Nem mentünk sokat, mert a fellocsolás után elég gyorsan felszáradt a pálya, szóval szinte rögtön átmeneti esőgumi körülmények voltak. Én egy etapot mentem a teljes esőgumikon, hogy lássuk, hogyan reagál az autó, az egész jó volt, elégedett voltam vele. Persze nagyon az elején járunk, a csapatok számára kockázatos kiküldeni az új autót, kevés a pótalkatrész, szóval óvatosnak kell lenni. Az aquaplaninget nem is tudtuk tesztelni, azt majd meglátjuk a versenyhétvégéken.”

barcelona_teszt04_08

A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery elmondta, hogy a barcelonai tapasztalatok alapján a Kínai Nagydíjra új esőgumikat szeretnének gyártani:

“Változtatnunk kell a keverékek működési tartományán. A teljes esőguminál biztosan megtesszük ezt. A biztonsági autós szakaszok utáni állórajtok bevezetése miatt mindenképp meg akartuk ezt tenni, emellett tavaly is voltak panaszok arra, hogy a pilóták nem tudták felmelegíteni az esőgumikat. Ma azt láttuk, hogy az átmeneti gumikkal is küszködtek. A gumik szélessége miatt van ez, ugyanis az interekre tavaly azt mondták a pilóták, hogy ahhoz ne nyúljunk, mert jó. De most kiderült, hogy valószínűleg azon is változtatni kell.”

“Már-már az a helyzet állt elő, hogy kétféle esőgumi-keverék kellene, egy a melegebb körülmények közé, egy pedig a hűvösebb, silverstone-i, spái, hűvösebb körülmények közé. Úgy gondolom, Kínára előállhatunk az új keverékkel.”