Az új aerodinamikai szabályokkal és szélesebb gumikkal elsősorban a kanyarsebesség nőtt meg a Forma-1-ben, ami értelemszerűen nagyobb kanyarterhelést jelent a pilóták számára.

Barcelonában a 3-as kanyart padlógázon, 280 körüli tempóval lehet bevenni, ami Paul Hembery szerint jól szemlélteti, mekkora kihívást jelent az új autók vezetése.

“Sokkoló terhelésről beszélünk. Akár 5 g-s erőhatás is érheti a pilótákat egyes kanyarokban, ugyanez utcai Lamborghiniben vagy Ferrariban 1,2-1,3 g” – mondta Hembery.

“Néhány orvos azt mondaná, a pilóták az eszméletvesztés határára kerülhetnek. Én nem tudom, milyen lehet ez, de kívülről elképesztő volt a 3-as kanyar. Biztos vagyok benne, hogy átlagember képtelen lenne elvezetni ezeket az autókat. Egy silverstone-i 30-40 körös etap már várhatóan elég megterhelő lesz a pilóták számára.”

Nico Rosberg korábban azt mondta, az idén előfordulhat, hogy valaki annyira kikészül fizikálisan, hogy emiatt akár futamgyőzelmet is bukhat az utolsó pillanatokban.