A McLarennél az idei előszezonban is számtalan nehézséggel szembesülő spanyol pilóta szerint a nagyobb leszorítóerő még kritikusabbá teszi a motorteljesítményt.

“A jelenlegi technológiával, aerodinamikai csomaggal és erőforrásokkal még tovább csökken a pilóták szerepe” – vélekedett Alonso.

“Ehhez a leszorítóerőhöz nagy motorerő is kell, és jól is kell átvinni a pályára. Egyes kanyarok gyakorlatilag eltűnnek, mert padlógázasak lesznek, vagyis még hosszabbá válnak az egyenesek.”

“20 lóerős hátrány tavaly két-három tized veszteséget jelentett, de a sok padlógázas szakasz miatt ez az idén fél másodperc is lehet.”

“Bizonyos technikai faktorok még nagyobb szerepet kapnak idén. A pilóták egy pontig képesek csodákra, de azon túl semmit nem tehetnek.” Alonso csak annak örül, hogy az F1 szakított a gyorsan kopó abroncsokkal.