A 2017-es idény előtt a Ferrari szabálytisztázást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az autók felfüggesztését illetően, a kérdés azonban túlmutat az idei éven, komolyabb változások is jöhetnek a jövőben.

A McLaren felvetette például, hogy hozzák vissza az F1-ben 1994 óta tiltott aktív felfüggesztést, ezzel “a Forma-1 is belépne a 21. századba”. A javaslat része, hogy a rendszerben használandó aktuátorok egységes alkatrészek lennének, hogy ezzel megakadályozzák a költekezési verseny újabb területének megnyílását.

A Mercedes már 2014-ben készített egy tanulmányt a témában, ha rábólintanak az aktív felfüggesztés – talán 2018-as – bevezetésére, az jó kiindulási alap lehet a szabályok megírásához.

A második lehetőség a felfüggesztést illető szabályok pontosítása, szigorítása, amellyel meg lehetne akadályozni, hogy az elemeket aerodinamikai célra is használják – a Ferrari gyakorlatilag erre mutatott rá az FIA-nál most.

A harmadik opció ennek épp az ellenkezője, azaz a (passzív) felfüggesztések elemeire nem vonatkozna az aerodinamikai célú kialakítás tilalma. Ez szintén segítene a viták megelőzésében, ugyanakkor a költségek megszaladását eredményezhetné.

A negyedik lehetőség, hogy minden marad a régiben, azonban az FIA sokkal gyakoribb és alaposabb ellenőrzéseket végezne a felfüggesztések tekintetében, a csapatoknak pedig részletes dokumentációt kellene leadniuk a dizájnról.