F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 14.45

A Forma-1-es autók felfüggesztése körüli vitában négy lehetséges út rajzolódott ki a jövőre nézve, az egyik az, hogy 1993 után újra engedélyezik az aktív felfüggesztés használatát.

F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

A 2017-es idény előtt a Ferrari szabálytisztázást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az autók felfüggesztését illetően, a kérdés azonban túlmutat az idei éven, komolyabb változások is jöhetnek a jövőben.

A McLaren felvetette például, hogy hozzák vissza az F1-ben 1994 óta tiltott aktív felfüggesztést, ezzel “a Forma-1 is belépne a 21. századba”. A javaslat része, hogy a rendszerben használandó aktuátorok egységes alkatrészek lennének, hogy ezzel megakadályozzák a költekezési verseny újabb területének megnyílását.

A Mercedes már 2014-ben készített egy tanulmányt a témában, ha rábólintanak az aktív felfüggesztés – talán 2018-as – bevezetésére, az jó kiindulási alap lehet a szabályok megírásához.

A második lehetőség a felfüggesztést illető szabályok pontosítása, szigorítása, amellyel meg lehetne akadályozni, hogy az elemeket aerodinamikai célra is használják – a Ferrari gyakorlatilag erre mutatott rá az FIA-nál most.

A harmadik opció ennek épp az ellenkezője, azaz a (passzív) felfüggesztések elemeire nem vonatkozna az aerodinamikai célú kialakítás tilalma. Ez szintén segítene a viták megelőzésében, ugyanakkor a költségek megszaladását eredményezhetné.

A negyedik lehetőség, hogy minden marad a régiben, azonban az FIA sokkal gyakoribb és alaposabb ellenőrzéseket végezne a felfüggesztések tekintetében, a csapatoknak pedig részletes dokumentációt kellene leadniuk a dizájnról.

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.