F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 14.45

A Forma-1-es autók felfüggesztése körüli vitában négy lehetséges út rajzolódott ki a jövőre nézve, az egyik az, hogy 1993 után újra engedélyezik az aktív felfüggesztés használatát.

F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

A 2017-es idény előtt a Ferrari szabálytisztázást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az autók felfüggesztését illetően, a kérdés azonban túlmutat az idei éven, komolyabb változások is jöhetnek a jövőben.

A McLaren felvetette például, hogy hozzák vissza az F1-ben 1994 óta tiltott aktív felfüggesztést, ezzel “a Forma-1 is belépne a 21. századba”. A javaslat része, hogy a rendszerben használandó aktuátorok egységes alkatrészek lennének, hogy ezzel megakadályozzák a költekezési verseny újabb területének megnyílását.

A Mercedes már 2014-ben készített egy tanulmányt a témában, ha rábólintanak az aktív felfüggesztés – talán 2018-as – bevezetésére, az jó kiindulási alap lehet a szabályok megírásához.

A második lehetőség a felfüggesztést illető szabályok pontosítása, szigorítása, amellyel meg lehetne akadályozni, hogy az elemeket aerodinamikai célra is használják – a Ferrari gyakorlatilag erre mutatott rá az FIA-nál most.

A harmadik opció ennek épp az ellenkezője, azaz a (passzív) felfüggesztések elemeire nem vonatkozna az aerodinamikai célú kialakítás tilalma. Ez szintén segítene a viták megelőzésében, ugyanakkor a költségek megszaladását eredményezhetné.

A negyedik lehetőség, hogy minden marad a régiben, azonban az FIA sokkal gyakoribb és alaposabb ellenőrzéseket végezne a felfüggesztések tekintetében, a csapatoknak pedig részletes dokumentációt kellene leadniuk a dizájnról.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.