F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 14.45

A Forma-1-es autók felfüggesztése körüli vitában négy lehetséges út rajzolódott ki a jövőre nézve, az egyik az, hogy 1993 után újra engedélyezik az aktív felfüggesztés használatát.

F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

A 2017-es idény előtt a Ferrari szabálytisztázást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az autók felfüggesztését illetően, a kérdés azonban túlmutat az idei éven, komolyabb változások is jöhetnek a jövőben.

A McLaren felvetette például, hogy hozzák vissza az F1-ben 1994 óta tiltott aktív felfüggesztést, ezzel “a Forma-1 is belépne a 21. századba”. A javaslat része, hogy a rendszerben használandó aktuátorok egységes alkatrészek lennének, hogy ezzel megakadályozzák a költekezési verseny újabb területének megnyílását.

A Mercedes már 2014-ben készített egy tanulmányt a témában, ha rábólintanak az aktív felfüggesztés – talán 2018-as – bevezetésére, az jó kiindulási alap lehet a szabályok megírásához.

A második lehetőség a felfüggesztést illető szabályok pontosítása, szigorítása, amellyel meg lehetne akadályozni, hogy az elemeket aerodinamikai célra is használják – a Ferrari gyakorlatilag erre mutatott rá az FIA-nál most.

A harmadik opció ennek épp az ellenkezője, azaz a (passzív) felfüggesztések elemeire nem vonatkozna az aerodinamikai célú kialakítás tilalma. Ez szintén segítene a viták megelőzésében, ugyanakkor a költségek megszaladását eredményezhetné.

A negyedik lehetőség, hogy minden marad a régiben, azonban az FIA sokkal gyakoribb és alaposabb ellenőrzéseket végezne a felfüggesztések tekintetében, a csapatoknak pedig részletes dokumentációt kellene leadniuk a dizájnról.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.