F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 14.45

A Forma-1-es autók felfüggesztése körüli vitában négy lehetséges út rajzolódott ki a jövőre nézve, az egyik az, hogy 1993 után újra engedélyezik az aktív felfüggesztés használatát.

F1: Visszahoznák az aktív felfüggesztést

A 2017-es idény előtt a Ferrari szabálytisztázást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az autók felfüggesztését illetően, a kérdés azonban túlmutat az idei éven, komolyabb változások is jöhetnek a jövőben.

A McLaren felvetette például, hogy hozzák vissza az F1-ben 1994 óta tiltott aktív felfüggesztést, ezzel “a Forma-1 is belépne a 21. századba”. A javaslat része, hogy a rendszerben használandó aktuátorok egységes alkatrészek lennének, hogy ezzel megakadályozzák a költekezési verseny újabb területének megnyílását.

A Mercedes már 2014-ben készített egy tanulmányt a témában, ha rábólintanak az aktív felfüggesztés – talán 2018-as – bevezetésére, az jó kiindulási alap lehet a szabályok megírásához.

A második lehetőség a felfüggesztést illető szabályok pontosítása, szigorítása, amellyel meg lehetne akadályozni, hogy az elemeket aerodinamikai célra is használják – a Ferrari gyakorlatilag erre mutatott rá az FIA-nál most.

A harmadik opció ennek épp az ellenkezője, azaz a (passzív) felfüggesztések elemeire nem vonatkozna az aerodinamikai célú kialakítás tilalma. Ez szintén segítene a viták megelőzésében, ugyanakkor a költségek megszaladását eredményezhetné.

A negyedik lehetőség, hogy minden marad a régiben, azonban az FIA sokkal gyakoribb és alaposabb ellenőrzéseket végezne a felfüggesztések tekintetében, a csapatoknak pedig részletes dokumentációt kellene leadniuk a dizájnról.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.