F1: A háttérben szervezkednek az elitcsapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 14.33

Brit sajtóértesülés szerint a Forma-1 nagycsapatai a színfalak mögött szövetkedni kezdtek, hogy közösen védjék meg az F1 bevételeiből jelenleg nekik járó pluszpénzeket. Indulhat a birkózás az új tulajdonossal.

F1: A háttérben szervezkednek az elitcsapatok

A brit Autosport értesülése szerint a Forma-1-es csapatok elitje szervezkedésbe kezdett, új érdekvédelmi szövetség létrehozásán dolgoznak.

A korábbi, 2008-2012 között működő FOTA-val ellentétben ez most csak szűk körű klub lenne, ugyanis csak az F1 bevételeiből ilyen-olyan címeken kialkudott bónuszokat kapó alakulatok, azaz a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren kapaszkodna össze, hogy megvédjék a privilégiumaikat, hiszen a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media 2020 után már eltörölné a mostani rendszert, egyenlő(bb) elosztást tervez.

Az Autosport megkeresésére egyik érintett csapat vezetője sem kívánta megerősíteni a hírt, ugyanakkor senki nem is cáfolta a szervezkedést. Névtelenséget kérve az egyik csapatfőnök ezt mondta: “Készen állunk arra, hogy megbeszéléseket kezdjünk a csapatok között, de nem olyan könnyű a dolog, vannak olyan alakulatok, amelyek igyekeznek a saját privilégiumaikra koncentrálni.”

A FOTA összeomlása egyébként pont annak volt köszönhető, hogy az egyes csapatok a 2013-20 közötti időszakra szóló Forma-1 szerződések tárgyalásai alatt különalkukat kötöttek Bernie Ecclestone-nal, az egység helyett az évi néhány tízmillió dolláros pluszjuttatást választották. A legtöbb a Ferrarinak jár amúgy, az olasz csapat a puszta részvételért 100 millió dollárt kap minden idényben.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.