F1: A háttérben szervezkednek az elitcsapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.15. 14.33

Brit sajtóértesülés szerint a Forma-1 nagycsapatai a színfalak mögött szövetkedni kezdtek, hogy közösen védjék meg az F1 bevételeiből jelenleg nekik járó pluszpénzeket. Indulhat a birkózás az új tulajdonossal.

F1: A háttérben szervezkednek az elitcsapatok

A brit Autosport értesülése szerint a Forma-1-es csapatok elitje szervezkedésbe kezdett, új érdekvédelmi szövetség létrehozásán dolgoznak.

A korábbi, 2008-2012 között működő FOTA-val ellentétben ez most csak szűk körű klub lenne, ugyanis csak az F1 bevételeiből ilyen-olyan címeken kialkudott bónuszokat kapó alakulatok, azaz a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren kapaszkodna össze, hogy megvédjék a privilégiumaikat, hiszen a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media 2020 után már eltörölné a mostani rendszert, egyenlő(bb) elosztást tervez.

Az Autosport megkeresésére egyik érintett csapat vezetője sem kívánta megerősíteni a hírt, ugyanakkor senki nem is cáfolta a szervezkedést. Névtelenséget kérve az egyik csapatfőnök ezt mondta: “Készen állunk arra, hogy megbeszéléseket kezdjünk a csapatok között, de nem olyan könnyű a dolog, vannak olyan alakulatok, amelyek igyekeznek a saját privilégiumaikra koncentrálni.”

A FOTA összeomlása egyébként pont annak volt köszönhető, hogy az egyes csapatok a 2013-20 közötti időszakra szóló Forma-1 szerződések tárgyalásai alatt különalkukat kötöttek Bernie Ecclestone-nal, az egység helyett az évi néhány tízmillió dolláros pluszjuttatást választották. A legtöbb a Ferrarinak jár amúgy, az olasz csapat a puszta részvételért 100 millió dollárt kap minden idényben.

Kommentek

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.