A Forma-1 a matuzsálemi korú Bernie Ecclestone uralma alatt csúnyán lemaradt az online jelenlét terén, az F1 urát egyszerűen hidegen hagyta a digitális kor. Az F1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media egyik fő célja épp ennek a területnek a kiaknázása, így Ecclestone nyugdíjazása után mozgásba lendülnek a dolgok.

Úgy tudni, a Liberty készül az internetes közvetítés bevezetésére, amellyel a szépen lassan fogyogató tévés előfizetések negatív hatását kívánja ellensúlyozni. Az internetes közvetítés egyik fő kihívása az adatkésés, de az F1 távközlési partnere, az indiai Tata Communications mostanra megoldotta ezt.

“A netes közvetítés fő kihívása korábban az volt, hogy a televízióban és az iPaden érkező kép nem volt szinkronban. Ennek megoldásán dolgoztunk, és a tavalyi Szingapúri Nagydíjon lefolytatott teszten bizonyítottuk, hogy a technológiai háttér már megvan ehhez” – mondta az Autosportnak a Tata F1-es ügyekért felelős igazgatója, Mehul Kapadia.

A technológiai lehetőség azért önmagában még nem elég, a különböző országok televíziós közvetítési szerződései, ezek saját reklámszerződései újabb kihívást jelentenek.

“Gazdaságilag nagy kérdés, hogy a sportfranchise-oknak megéri-e közvetlenül eljutni a közönséghez, ugyanakkor elveszíteni a televízió jelentette elérést. Legyen szó a fociról, az F1-ről vagy a krikettről, a szórakoztatási érték lényege, hogy minél teljesebb élményt kapjon a néző. Dolgozunk a teljes körű digitális átálláson, hogy ki tudjuk szolgálni a nézőket.”