A vitát eredetileg a Ferrari robbantotta ki egy, az FIA illetékeseinek írt levéllel, amellyel rákérdezett a Mercedes által kifejlesztett és egyébként jó ideje használt futómű szabályszerűségére. Az olaszok valószínűleg így akarták kiugrasztani a nyulat a bokorból, de még nem egyértelmű, hogy a megoldás szabályos vagy nem.

Az FIA azóta is tanulmányozza az ügyet, a szervezet most az ígérte, hogy még a téli tesztek kezdete, azaz február 27. előtt nyilvánosságra hozza részletes állásfoglalását a futómű szabályosságáról.

Charlie Whiting versenyigazgató először azt írta, hogy a kérdéses futómű ütközik a szabályokkal. A múlt héten a technikai igazgatók részvételével megbeszélést tartottak az ügyben, de nem sikerült dűlőre jutni arról, mit szabad és mit nem.

Mivel sokan vitatják a megoldás szabályszerűségét, ami akár óváshoz is vezethet Melbourne-ben, az FIA még a tesztelés kezdete előtt kiadja a mindent tisztázó új technikai direktívát.