Briatore nem lesz F1-es tanácsadó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.09. 14.44

Az egykori Benetton/Renault-főnök Flavio Briatore azt mondja, nem vállal tanácsadói, segítői szerepet a Forma-1 új sportszakmai vezetője, Ross Brawn mellett.

Briatore nem lesz F1-es tanácsadó

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media a felvsárlás lezárásakor azonnal nyugdíjazta Bernie Ecclestone-t, az öreg helyére egy háromfős csúcsvezetést ültetett, a sportszakmai kérdések főnöke az egykori Benetton- és Ferrari-mérnök, Honda/Brawn/Mercedes-csapatfőnök Ross Brawn lett.

Brawn feladata, hogy az F1 szereplőivel együttműködve kidolgozza a sportág jövőjét illető terveket. Korábban nagy ötletelő volt a Benetton/Renault-főnök Flavio Briatore is, így felrppent, hogy most, egykori munkatársa mellett ő is beleszólna a dolgokba, de azt mondja, nem készül ilyesmire.

“Tanácsadó, én? Én nem tudok beosztottként dolgozni, és a tanácsadó kifejezés számomra nem is jelent sokat” – szögezte le az olasz Sky Sports 24-nek.

Briatore nem is súgni akar, mondja magától is, nyilvánosan, hogy szerinte mit kellene változtatni:

“Azért hoztam össze a FOTA-t (a csapatok 2008-12 között működő, Briatore és Brawn által vezetett szervezete), hogy újra a versenyzők kerülhessenek a középpontba. Pár napja beszélgettem Domenicalival (Stefano, volt Ferrari-főnök) is, arra jutottunk, hogy a tévénézőket a legkevésbé sem érdekli, hogy a motorral el lehet-e menni a Holdra. Ők azt szeretnék, ha a pilóták nagyjából ugyanolyan teljesítményű autókkal küzdenének.”

brawn_briatore_2006

“Ross Brawnnal nyolc évig dolgoztam együtt még azokban az időkben, amikor az F1 a gladiátorok sportja volt. Úgy tudom, ő szeretné kidobni a DRS-t, amivel én is teljesen egyetértek. Majd meglátjuk, képes lesz-e változtatni.”

Azért van olyan, ami, pontosabban aki, tetszik Briatorének a mai F1-ben: Max Verstappen.

“Amit Brazíliában művelt (tavaly az esős versenyen) elég ahhoz, hogy egy kicsit jobb autóval világbajnok legyen. Ilyesmit még a fiatal Sennától sem láttunk” – mondta, megfeledkezve arról, hogy az 1984-es, esős Monacói Nagydíjon az újonc Senna épp hasonlóan elképesztő vágtát produkált az özönvízben a Tolemannel.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.