A Renault 2016-ban tért vissza gyári csapattal a Forma-1-be, de a felvásárlás előtt gyenge Lotusból nem csinálhattak világverő alakulatot néhány hónap alatt, a tavalyi év küszködéssel telt, a mezőny végében botladoztak.

Az idei évben radikális szabályváltozási csomag érvényesül a sportágban, teljesen új paramétereknek megfelelő autók gurulnak pályára, ami lehetőséget ad az előrelépésre, ugyanakkor lehetetlenné teszi azt is, hogy a fokozatos fejlődésre hivatkozva újra gyenge legyen a Renault.

“A tiszta lapot jelentő szabályváltozásnak örülök, mert így nincs pardon, nem lehet kifogás, hogy az idény kezdetén miért nem vagyunk a középmezőny szintjén” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.

“Persze az élcsapatok beérése még eltart egy darabig. Fejlesztenünk kell a csapat infrastruktúráját, ugyanis, ha őszinte akarok lenni, egyelőre csak távolodunk a többiektől. Ők gyorsabban fejlesztenek, mint mi. Ezért van szükség az építkezésre” – tette hozzá.

A Renault idén a tavalyról megtartott Jolyon Palmerrel és a Force Indiától átcsábított Nico Hülkenberggel vág neki az évnek.