F1: Azonnal vegyék el a Ferrari bónuszát!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.07. 13.37

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke szerint a Forma-1 új tulajdonosának, a Liberty Mediának azonnal meg kellene vonnia a Ferraritól a pusztán a részvételért járó 100 millió bónuszpénzét.

F1: Azonnal vegyék el a Ferrari bónuszát!

A Forma-1-ben egyedüliként a kezdetek óta szereplő Ferrari jó ideje kivételezett helyzetben van a sportágban, pluszpénzeket, vétójogot sikerült kialkudniuk Bernie Ecclestone-tól.

A legutóbbi, 2013-ban életbe lépett szerződések alapján a maranellóiak pusztán a részvételért évi közel 100 millió dollárt kapnak az F1 bevételeiből, de a sportág új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media a kontraktusok 2020-as kifutása után szeretné jóval méltányosabbá, egyelőbbé tenni a rendszert.

“A Ferrarinak óriási szponzori bevételei vannak. A még jobb versenyek ezt pozitív irányban befolyásolhatják majd. Szóval meg kell fontolni a csapatoknak szóló kifizetése egyenlőbbé tételét, a fairebb elosztást, és úgy vélem, azzal, hogy jobb platformot teremtünk a szponzoráció számára, már a Ferrari is benne lehet valamit valamiért alapon” – magyarázta a Liberty főnöke, Greg Maffei nemrég.

ferrari_monza

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley egy friss interjúban egyenesen a bónusz azonnali megvonását javasolta a Libertynek.

“Ha rajtam múlna, én azonnal meglépném ezt. A helyzet az, hogy a Ferrari mindig is több szponzort lesz majd képes megszerezni, mint a többi csapat, úgyhogy úgy lenne fair, ha ugyanannyi pénzt kapnának a FOM (Formula One Management) kasszájából, a pluszt meg úgyis megkapják a szponzoroktól, mert híresek. Az, ha valaki háromszor annyi pénzt kap, ugyanakkora előny, mintha nagyobb motort használhatna. Lecsapódik a pilóták és az autók közötti egyenlőtlenségben” – mondta a brit Sky Sportsnak.

“Szóval szerintem az lenne a jó, ha mindenki ugyanannyi pénzből gazdálkodna, és a legokosabb mérnökök hoznák össze a legjobb autót, és a legjobb pilóta végezne a többiek előtt. Persze ez sosem valósulhat meg, amikor mindig van két-három csapat, amelyik sokkal többől gazdálkodik. Alapvetően már ez nem fair” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.