F1: Azonnal vegyék el a Ferrari bónuszát!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2017.02.07. 13.37

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke szerint a Forma-1 új tulajdonosának, a Liberty Mediának azonnal meg kellene vonnia a Ferraritól a pusztán a részvételért járó 100 millió bónuszpénzét.

F1: Azonnal vegyék el a Ferrari bónuszát!

A Forma-1-ben egyedüliként a kezdetek óta szereplő Ferrari jó ideje kivételezett helyzetben van a sportágban, pluszpénzeket, vétójogot sikerült kialkudniuk Bernie Ecclestone-tól.

A legutóbbi, 2013-ban életbe lépett szerződések alapján a maranellóiak pusztán a részvételért évi közel 100 millió dollárt kapnak az F1 bevételeiből, de a sportág új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media a kontraktusok 2020-as kifutása után szeretné jóval méltányosabbá, egyelőbbé tenni a rendszert.

“A Ferrarinak óriási szponzori bevételei vannak. A még jobb versenyek ezt pozitív irányban befolyásolhatják majd. Szóval meg kell fontolni a csapatoknak szóló kifizetése egyenlőbbé tételét, a fairebb elosztást, és úgy vélem, azzal, hogy jobb platformot teremtünk a szponzoráció számára, már a Ferrari is benne lehet valamit valamiért alapon” – magyarázta a Liberty főnöke, Greg Maffei nemrég.

ferrari_monza

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley egy friss interjúban egyenesen a bónusz azonnali megvonását javasolta a Libertynek.

“Ha rajtam múlna, én azonnal meglépném ezt. A helyzet az, hogy a Ferrari mindig is több szponzort lesz majd képes megszerezni, mint a többi csapat, úgyhogy úgy lenne fair, ha ugyanannyi pénzt kapnának a FOM (Formula One Management) kasszájából, a pluszt meg úgyis megkapják a szponzoroktól, mert híresek. Az, ha valaki háromszor annyi pénzt kap, ugyanakkora előny, mintha nagyobb motort használhatna. Lecsapódik a pilóták és az autók közötti egyenlőtlenségben” – mondta a brit Sky Sportsnak.

“Szóval szerintem az lenne a jó, ha mindenki ugyanannyi pénzből gazdálkodna, és a legokosabb mérnökök hoznák össze a legjobb autót, és a legjobb pilóta végezne a többiek előtt. Persze ez sosem valósulhat meg, amikor mindig van két-három csapat, amelyik sokkal többől gazdálkodik. Alapvetően már ez nem fair” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.