A Forma-1 egyik legnagyobb ígérete maradt beváltatlan, amikor a sportágban 2006-ban a BMW-nél bemutatkozott, 2008-ban már a bajnoki küzdelem sötét lovaként szereplő lengyel Robert Kubica 2011 januárjában egy helyi jelentőségű olaszországi raliversenyen horrorbalesetet szenvedett, kis híján elveszítve jobb kezét-karját.

Kubica a Kínai nagydíjon, 2008-ban

Kubica a Kínai nagydíjon, 2008-ban

A pilóta a számos műtét, hosszú rehabilitáció ellenére sem tudott visszatérni az F1-be, a formaautók szűkös pilótafülkéjében nem tud vezetni, így a felépülés után a ralizás felé fordult, ám a világbajnokságban nem volt elég sikeres.

A 31 éves Kubica most újra a pályaversenyzéssel próbálkozik, 2017-ben a hosszú távú világbajnokság (WEC) csúcskategóriájában, az LMP1-ben indul majd a ByKOLLES-csapat színeiben egy Nissannal. A fő attrakciónak számító Le Mans-i 24 órás mellett a WEC idén Silverstone-ban, Spában, a Nürburgringen, a mexikóvárosi Hermano Rodriguez pályán, az austini Circuit of the Americason, a fudzsi, a sanghaji pályán és Bahreinben tart futamokat.

kubica_kolles

“A tavalyi WEC-szezon végén lehetőségem volt megtenni az első köreimet az autóval. Nagyon hamar magamra találtam a volánnál és ennek megfelelően javult a tempóm is. Még több tapasztalat birtokában még többet ki tudok majd hozni az autóból” – mondta Kubica.

“A WEC az általam a Forma-1-ből jól ismert pályákon versenyez, Le Mans a kivétel. Annyi szépet hallottam már a La Sarthe-i rendezvényről, izgatottan várom az első 24 órás futamomat!” – tette hozzá.

Kubicának egész jó kilátásai lehetnek egy-egy jobb eredményre, ugyanis az Audi kiszállása miatt mindössze hat autó indul az LMP1-es kategóriában, az egykori F1-főnök Colin Kolles Nissanja mellett csak két Toyota és három Porsche lesz az ellenfél.