A Forma-1-ben idén radikális szabályváltozási csomag érvényesül, a korábbinál jóval nagyobb hangsúlyt kap az autók aerodinamikája, nő a leszorítóerő.

A legutóbbi hasonló jellegű változás idején, 2009-ben a sír széléről a bajnoki címig jutó Brawn – és a Toyota – nagyot húzott a dupla diffúzorral, de a Williams vezető mérnöke, Rob Smedley szerint ezúttal kevésbé számíthatunk hasonló meglepetésekre.

“Amióta a Forma-1-ben vagyok, a nagy szabályváltozások idején egyre szűkült a játéktér. Az ok az, hogy a műszaki szabályokat alapvetően a csapatok vezető műszaki szakemberei írják. A technikai főnökök agya eleve a kiskapuk keresésére van beállítva, mindenki szeretne egy lépéssel a többiek előtt járni, de mivel a szabályokat együtt írják a kiskapukat kereső szakemberek, a potenciális kiskapukat be is zárják az előírásokban” – magyarázta.

“A mostani szabálycsomagra különösen igaz ez. Hogy vannak-e még nagy előnyt jelentő kiskapuk? Természetesen. Hogy megtalálta-e őket valaki? Majd meglátjuk” – tette hozzá.