A Forma-1-ben 2014 óta 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat használnak, az új motorok bevezetése óta a Mercedes pedig példátlan fölénnyel dominál.

A Ferrari volt elnöke, Luca Di Montezemolo egy friss interjúban elismerte, hogy hiba volt nem élnie a maranellói márka szabályokra vonatkozó vétójogával a motorokról szóló trágyalások alatt, mert így a büszkesége miatt szépen belesétált a csapdába.

“Niki Lauda (a Mercedes-csapat elnöke) nemrég elárulta nekem, hogy a Mercedes már 2007-től dolgozott az erőforráson. Ezért voltak annyira elkötelezettek a tárgyalások során” – mesélte a La Repubblicának a Ferrari éléről 2014 őszén távozott Montezemolo.

“Hibáztam én is, de úgy éreztem, hogy a Ferrarit nem állíthatom szembe a fejlődéssel. A félős Ferrari nem az én Ferrarim lett volna” – tette hozzá.

Az olasz márka az új turbókorszak eddigi három évéből kettőben futamot sem nyert, míg 2015-ben Sebastian Vettel három győzelmet hozott a vörös autóval. A Ferrari tavaly a konstruktőri bajnokság 3. helyén zárt a Mercedes és a Red Bull mögött.