F1: A Pirelli máris aggódik az új gumik miatt

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.09. 15.30

A Pirelli szerint csak az első néhány verseny után derül ki, hogy sikerült-e megvalósítani a szélesebb gumikkal kapcsolatban kitűzött célokat.

F1: A Pirelli máris aggódik az új gumik miatt

Az idei szezonban új autók és szélesebb gumik debütálnak a Forma-1-ben, a Pirellinek azonban nem volt könnyű dolga a fejlesztési munka során. A mérnököknek úgy kellett kifejleszteniük a gumikat, hogy az autókról legfeljebb csak képeket és szimulációs adatokat láttak.

Noha intenzív tesztelési munka is zajlott a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari segítségével, ez sem volt könnyű, mert a Pirelli csak módosított tesztautókra szerelhette fel az új gumikat.

Noha minden csapat megtett minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az átépített autókkal szimulálni tudja az idei szezontól várható leszorítóerőt, az ilyen tesztelés legfeljebb támpontnak volt jó.

“Az átépített autók teljesítménye nem volt teljesen megfelelő” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es versenymenedzsere. “Noha a módosított autóknak a várható leszorítóerőt kellett volna szimulálniuk, nem láttuk azt a valós teljesítményt, ami az idén vár ránk. Ezt a szimulációk alapján tudjuk.”

“Emiatt maradtak bennünk kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy mire számíthatunk a téli teszteken, illetve a bajnokság első néhány versenyén.”

Isola szerint a gumik biztonságosak, ez nem is lehet kérdés, a viselkedésük viszont még rejtély. “Vajon a kopási és túlmelegedési jellemzők ugyanolyanok lesznek, mint a szimulációkban? Ez csak a pályán fog kiderülni.”

A Pirelli a pilóták kéréseit is figyelembe véve tartósabb abroncsokat tervezett 2017-re. “Teljesen új keverékekről van szó. A kopás nagyon alacsony, és abban a néhány esetben, amikor túlmelegedést tapasztaltunk, az értékek gyorsan visszatértek az optimális tartományba.”

“De csak az első néhány versenyen derül ki, hogy sikerült-e megvalósítani a célkitűzéseinket.”

Kommentek

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.