F1: A Pirelli máris aggódik az új gumik miatt

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.09. 15.30

A Pirelli szerint csak az első néhány verseny után derül ki, hogy sikerült-e megvalósítani a szélesebb gumikkal kapcsolatban kitűzött célokat.

F1: A Pirelli máris aggódik az új gumik miatt

Az idei szezonban új autók és szélesebb gumik debütálnak a Forma-1-ben, a Pirellinek azonban nem volt könnyű dolga a fejlesztési munka során. A mérnököknek úgy kellett kifejleszteniük a gumikat, hogy az autókról legfeljebb csak képeket és szimulációs adatokat láttak.

Noha intenzív tesztelési munka is zajlott a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari segítségével, ez sem volt könnyű, mert a Pirelli csak módosított tesztautókra szerelhette fel az új gumikat.

Noha minden csapat megtett minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az átépített autókkal szimulálni tudja az idei szezontól várható leszorítóerőt, az ilyen tesztelés legfeljebb támpontnak volt jó.

“Az átépített autók teljesítménye nem volt teljesen megfelelő” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es versenymenedzsere. “Noha a módosított autóknak a várható leszorítóerőt kellett volna szimulálniuk, nem láttuk azt a valós teljesítményt, ami az idén vár ránk. Ezt a szimulációk alapján tudjuk.”

“Emiatt maradtak bennünk kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy mire számíthatunk a téli teszteken, illetve a bajnokság első néhány versenyén.”

Isola szerint a gumik biztonságosak, ez nem is lehet kérdés, a viselkedésük viszont még rejtély. “Vajon a kopási és túlmelegedési jellemzők ugyanolyanok lesznek, mint a szimulációkban? Ez csak a pályán fog kiderülni.”

A Pirelli a pilóták kéréseit is figyelembe véve tartósabb abroncsokat tervezett 2017-re. “Teljesen új keverékekről van szó. A kopás nagyon alacsony, és abban a néhány esetben, amikor túlmelegedést tapasztaltunk, az értékek gyorsan visszatértek az optimális tartományba.”

“De csak az első néhány versenyen derül ki, hogy sikerült-e megvalósítani a célkitűzéseinket.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.