F1: Megvan, hogyan érhet véget a Merci-uralom

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.01.06. 16.30

Bernie Ecclestone szerint a Mercedes uralma csak akkor érhet véget a Forma-1-ben, ha új motorokat vezetnek be.

F1: Megvan, hogyan érhet véget a Merci-uralom

Amióta bevezették a hibrid turbómotorokat a Forma-1-ben, a Mercedes verhetetlen, a csapat az elmúlt három évben alig néhány futamot veszített el. Az idén új szabályok jönnek ugyan, de ezek Bernie Ecclestone szerint kevesek lesznek a trónfosztáshoz.

Az üzletember szerint, amíg a hibrid erőforrásokat nem szüntetik meg a Forma-1-ben, nem lesz jobb a helyzet.

“A Red Bull azt hiszi, hogy jobb aerodinamikával legyőzheti a Mercedest” – mondta Ecclestone. “Én nem vagyok olyan biztos ebben.”

“A Mercedes motorelőnye még mindig nagy. Emiatt új motorszabályokat kellene bevezetnünk, amint lehet. Nem számít, milyen motorok jönnek, a hibridek megszüntetése a lényeg.”

A napokban Adrian Newey, a Red Bull sztármérnöke szólalt fel a hibrid motorok ellen, szerinte ez az egész csak egy marketinglufi.

“Néhány autógyártó szerint a hibrid F1-től az utcai autóik is jobbak lesznek. Ha ez így lenne, akkor ezeknek a gyártóknak legkésőbb öt éven belül látványos előnyre kellene szert tenniük az ellenfeleikhez képest” – magyarázta Newey.

“Valamiért azt gyanítom, hogy nem ez lesz a helyzet, ami alátámasztja, hogy ez csak egy marketinglufi.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.