A Ferrari 2003-ban indította el F1 Clienti programját, amelynek keretében a megfelelően vastag pénztárcájú és Maranellóban megbízható gyűjtőként ismert ügyfeleik a korábban használt Forma-1-es modelljeik közül is vásárolhatnak, ellenőrzött körülmények között, asszisztenciával pályára is vihetik azokat.

Az F1 Clienti most bizonyos szempontból véget ér: az F1-es szabályoknak megfelelően a 2014-es autók futtatása már nem számítana tesztelésnek, a Ferrari azonban mégsem kínál majd eladásra belőlük, ugyanis a 1,6-os turbós V6-os hibrid erőforrások üzemeltetése és karbantartása olyan bonyolult és akkora pluszköltségekkel jár, ami már nem éri meg.

ferrari_finali_daytona_09

“Ezeket egyszerűen túl nehéz karbantartani. Az akkumulátorok például már akkor is különleges biztonsági lépéseket kívánnak, amikor valahova elszállítják őket repülőn” – mondta az Autocarnak a Ferrari spanyol tesztpilótája, Marc Gene.

A 2014 előtti F1-es Ferrarik persze ezután is a pályán maradnak, legutóbb a múlt hétvégén, a Daytonában rendezett évzárón, a Finali Mondialin köröztek Michael Schumacher, Felipe Massa, Rubens Barrichello, Eddie Irvine, Gerhard Berger, Alain Prost járgányai (lásd a képeken).

ferrari_finali_daytona_14