Gatyába ráznák az F1-es bíráskodást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 14.05

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozott szándéka, hogy kiszámíthatóbbá, egységesebbé tegye a Forma-1-be idén sokat kritizált sportbíráskodást.

Gatyába ráznák az F1-es bíráskodást

A Forma-1-ben a csapatok és főképp a pilóták sokat panaszkodtak, amiért a versenybírók kiszámíthatatlanul, következetlenül osztogattak büntetéseket az esetenként szinte megegyező kihágásokért.

Az FIA Motorsport Világtanácsának szerdai, bécsi ülésén külön foglalkoztak a témával, a stewardtestület elnöke, Garry Connelly utólag így nyilatkozott a Motorsport.comnak:

“Sok szabályt átnéztünk és megvizsgáltuk, hogyan pontosíthatnánk a megfogalmazásokat, amelyek gyorsabb döntéseket tennének lehetővé. Megtárgyaltuk, hogyan lehetne következetesebbé tenni a döntéseket. Úgy gondoljuk, további megbeszélések szükségesek, még több korábbi döntést kell megvizsgálnunk, hogyan jutottak döntésekre adott versenybírói bizottságok az egyes esetekben, főképp, amikor szubjektív alapon kellett megítélni egy-egy veszélyes manővert.”

monza_f1_fut_08

Az év folyamán többször, a Mexikói Nagydíj után különösen forró téma volt a kanyarlevágás, miután Lewis Hamilton a rajt után megúszta a kiegyenesítést, miközben a futam végén Max Verstappen büntetést kapott. Connelly szerint a pályák módosításával, fekvőrendőrök telepítésével elébe mehetnek az ilyen eseteknek:

“Talán 11-12 olyan kanyar van a versenynaptárban, ahol nyilvánvalóan fennáll a levágás lehetősége. Vannak erre megoldások, mint például a monzai első kanyarban, ahol a pályaelhagyás eleve hátránnyal jár, lassabb a visszatérés, mint a rendes ív követése. Ez jelentősen megkönnyíti a stewardok dolgát, hiszen a pályán megszületik a büntetés.”

“Ugyancsak téma volt, hogy a szabályok szerint a versenyző úgy térhet vissza a pályára, ha azzal nem szerez tartós előnyt. A tartós szó elég szubjektív. Vajon 500 métert jelent? Vagy a következő kanyarig? Esetleg a futam végéig? Ez a szubjektivitás eltűnik, ha a pályát úgy módosítjuk, hogy azonnal hátrányba kerüljön, aki levágja a kanyart.”

BestcarsBestcars

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.