A Forma-1-ben a csapatok és főképp a pilóták sokat panaszkodtak, amiért a versenybírók kiszámíthatatlanul, következetlenül osztogattak büntetéseket az esetenként szinte megegyező kihágásokért.

Az FIA Motorsport Világtanácsának szerdai, bécsi ülésén külön foglalkoztak a témával, a stewardtestület elnöke, Garry Connelly utólag így nyilatkozott a Motorsport.comnak:

“Sok szabályt átnéztünk és megvizsgáltuk, hogyan pontosíthatnánk a megfogalmazásokat, amelyek gyorsabb döntéseket tennének lehetővé. Megtárgyaltuk, hogyan lehetne következetesebbé tenni a döntéseket. Úgy gondoljuk, további megbeszélések szükségesek, még több korábbi döntést kell megvizsgálnunk, hogyan jutottak döntésekre adott versenybírói bizottságok az egyes esetekben, főképp, amikor szubjektív alapon kellett megítélni egy-egy veszélyes manővert.”

monza_f1_fut_08

Az év folyamán többször, a Mexikói Nagydíj után különösen forró téma volt a kanyarlevágás, miután Lewis Hamilton a rajt után megúszta a kiegyenesítést, miközben a futam végén Max Verstappen büntetést kapott. Connelly szerint a pályák módosításával, fekvőrendőrök telepítésével elébe mehetnek az ilyen eseteknek:

“Talán 11-12 olyan kanyar van a versenynaptárban, ahol nyilvánvalóan fennáll a levágás lehetősége. Vannak erre megoldások, mint például a monzai első kanyarban, ahol a pályaelhagyás eleve hátránnyal jár, lassabb a visszatérés, mint a rendes ív követése. Ez jelentősen megkönnyíti a stewardok dolgát, hiszen a pályán megszületik a büntetés.”

“Ugyancsak téma volt, hogy a szabályok szerint a versenyző úgy térhet vissza a pályára, ha azzal nem szerez tartós előnyt. A tartós szó elég szubjektív. Vajon 500 métert jelent? Vagy a következő kanyarig? Esetleg a futam végéig? Ez a szubjektivitás eltűnik, ha a pályát úgy módosítjuk, hogy azonnal hátrányba kerüljön, aki levágja a kanyart.”

BestcarsBestcars