Gatyába ráznák az F1-es bíráskodást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 14.05

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozott szándéka, hogy kiszámíthatóbbá, egységesebbé tegye a Forma-1-be idén sokat kritizált sportbíráskodást.

Gatyába ráznák az F1-es bíráskodást

A Forma-1-ben a csapatok és főképp a pilóták sokat panaszkodtak, amiért a versenybírók kiszámíthatatlanul, következetlenül osztogattak büntetéseket az esetenként szinte megegyező kihágásokért.

Az FIA Motorsport Világtanácsának szerdai, bécsi ülésén külön foglalkoztak a témával, a stewardtestület elnöke, Garry Connelly utólag így nyilatkozott a Motorsport.comnak:

“Sok szabályt átnéztünk és megvizsgáltuk, hogyan pontosíthatnánk a megfogalmazásokat, amelyek gyorsabb döntéseket tennének lehetővé. Megtárgyaltuk, hogyan lehetne következetesebbé tenni a döntéseket. Úgy gondoljuk, további megbeszélések szükségesek, még több korábbi döntést kell megvizsgálnunk, hogyan jutottak döntésekre adott versenybírói bizottságok az egyes esetekben, főképp, amikor szubjektív alapon kellett megítélni egy-egy veszélyes manővert.”

monza_f1_fut_08

Az év folyamán többször, a Mexikói Nagydíj után különösen forró téma volt a kanyarlevágás, miután Lewis Hamilton a rajt után megúszta a kiegyenesítést, miközben a futam végén Max Verstappen büntetést kapott. Connelly szerint a pályák módosításával, fekvőrendőrök telepítésével elébe mehetnek az ilyen eseteknek:

“Talán 11-12 olyan kanyar van a versenynaptárban, ahol nyilvánvalóan fennáll a levágás lehetősége. Vannak erre megoldások, mint például a monzai első kanyarban, ahol a pályaelhagyás eleve hátránnyal jár, lassabb a visszatérés, mint a rendes ív követése. Ez jelentősen megkönnyíti a stewardok dolgát, hiszen a pályán megszületik a büntetés.”

“Ugyancsak téma volt, hogy a szabályok szerint a versenyző úgy térhet vissza a pályára, ha azzal nem szerez tartós előnyt. A tartós szó elég szubjektív. Vajon 500 métert jelent? Vagy a következő kanyarig? Esetleg a futam végéig? Ez a szubjektivitás eltűnik, ha a pályát úgy módosítjuk, hogy azonnal hátrányba kerüljön, aki levágja a kanyart.”

BestcarsBestcars

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.