F1: Button csak a Ferrarit sajnálja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 10.56

A Forma-1-nek búcsút intett Jenson Button azt mondja, egy dolgot sajnál egy kicsit, azt, hogy a Ferrarinál nem vezetett a pályafutása során.

F1: Button csak a Ferrarit sajnálja

Jenson Button a szeptemberi Olasz Nagydíj hétvégéjén bejelentette, hogy 2017-ben szabadságra vonul, nem versenyez a Forma-1-ben, majd a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon már arról beszélt, hogy a 2018-ra szóló mclarenes opciója ellenére az lesz az utolsó futama, nincs szándékában visszatérni.

Az F1-ben 17 szezont lehúzó, 2009-ben világbajnoki címet szerző angol az egykori csapatfőnök Eddie Jordannel beszélgetve elárulta, hogy miért maradt egy cseppnyi hiányérzete a visszavonulás után.

“A megfelelő körülmények között nagyon szerettem volna a Ferrarinál versenyezni. Három csapat volt, ahol szerettem volna vezetni, a Williams, a Ferrari és a McLaren, ezek közül kettőnél sikerült is. Egyszer volt lehetőség (a Ferrarinál is), de úgy gondoltam, hogy jó helyen vagyok ott, ahol épp voltam” – utalt arra, hogy a 2011-es és a 2013-as ilyen irányú spekulációk közül legalább az egyiknek volt alapja.

Amikor Button 2000-ben, 20 évesen a Forma-1-be került, fiatalsága szokatlan volt, tulajdonképpen vele indult el a mára megszokott gyakorlat, hogy 18-20 éves ifjoncokat igazolnak a száguldó cirkuszba. A veterán úgy gondolja, az ő idejében nem véletlenül számított akkora dolognak a bemutatkozása, ma könnyebb dolga van fiatal a pilótáknak.

“Ha megvan a tehetség, akkor sokkal könnyebb. Ami engem illet, én tapasztalatok nélkül érkeztem az F1-be. Fogalmam sem volt, hogy kell beállítani az autót. Egy év a Forma Fordban, egy a Forma-3-ban, aztán jött az F1.”

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

“Akkor még nem voltak szimulátorok, nem volt ennyi adat. Manapság a pilóták órákat töltenek a szimulátorban, Strollnak (Lance, a jövőre debütáló Williams-újonc) például teljes tesztstábja van, ahogy hallottam, minden pályán vezetett egy kétéves Williamsszel. A mi időnkben semmi ilyesmi nem volt, bedobtak minket a mély vízbe, a Williamsnél meg folyamatosan elszálltak a motorok. Az ember ment egy kört és eldurrant a motor, az első futam előtt még szuperlicencem sem volt” – magyarázta.

Bestcars

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.