Jenson Button a szeptemberi Olasz Nagydíj hétvégéjén bejelentette, hogy 2017-ben szabadságra vonul, nem versenyez a Forma-1-ben, majd a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon már arról beszélt, hogy a 2018-ra szóló mclarenes opciója ellenére az lesz az utolsó futama, nincs szándékában visszatérni.

Az F1-ben 17 szezont lehúzó, 2009-ben világbajnoki címet szerző angol az egykori csapatfőnök Eddie Jordannel beszélgetve elárulta, hogy miért maradt egy cseppnyi hiányérzete a visszavonulás után.

“A megfelelő körülmények között nagyon szerettem volna a Ferrarinál versenyezni. Három csapat volt, ahol szerettem volna vezetni, a Williams, a Ferrari és a McLaren, ezek közül kettőnél sikerült is. Egyszer volt lehetőség (a Ferrarinál is), de úgy gondoltam, hogy jó helyen vagyok ott, ahol épp voltam” – utalt arra, hogy a 2011-es és a 2013-as ilyen irányú spekulációk közül legalább az egyiknek volt alapja.

Amikor Button 2000-ben, 20 évesen a Forma-1-be került, fiatalsága szokatlan volt, tulajdonképpen vele indult el a mára megszokott gyakorlat, hogy 18-20 éves ifjoncokat igazolnak a száguldó cirkuszba. A veterán úgy gondolja, az ő idejében nem véletlenül számított akkora dolognak a bemutatkozása, ma könnyebb dolga van fiatal a pilótáknak.

“Ha megvan a tehetség, akkor sokkal könnyebb. Ami engem illet, én tapasztalatok nélkül érkeztem az F1-be. Fogalmam sem volt, hogy kell beállítani az autót. Egy év a Forma Fordban, egy a Forma-3-ban, aztán jött az F1.”

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

“Akkor még nem voltak szimulátorok, nem volt ennyi adat. Manapság a pilóták órákat töltenek a szimulátorban, Strollnak (Lance, a jövőre debütáló Williams-újonc) például teljes tesztstábja van, ahogy hallottam, minden pályán vezetett egy kétéves Williamsszel. A mi időnkben semmi ilyesmi nem volt, bedobtak minket a mély vízbe, a Williamsnél meg folyamatosan elszálltak a motorok. Az ember ment egy kört és eldurrant a motor, az első futam előtt még szuperlicencem sem volt” – magyarázta.

Bestcars