F1: Button csak a Ferrarit sajnálja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 10.56

A Forma-1-nek búcsút intett Jenson Button azt mondja, egy dolgot sajnál egy kicsit, azt, hogy a Ferrarinál nem vezetett a pályafutása során.

F1: Button csak a Ferrarit sajnálja

Jenson Button a szeptemberi Olasz Nagydíj hétvégéjén bejelentette, hogy 2017-ben szabadságra vonul, nem versenyez a Forma-1-ben, majd a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon már arról beszélt, hogy a 2018-ra szóló mclarenes opciója ellenére az lesz az utolsó futama, nincs szándékában visszatérni.

Az F1-ben 17 szezont lehúzó, 2009-ben világbajnoki címet szerző angol az egykori csapatfőnök Eddie Jordannel beszélgetve elárulta, hogy miért maradt egy cseppnyi hiányérzete a visszavonulás után.

“A megfelelő körülmények között nagyon szerettem volna a Ferrarinál versenyezni. Három csapat volt, ahol szerettem volna vezetni, a Williams, a Ferrari és a McLaren, ezek közül kettőnél sikerült is. Egyszer volt lehetőség (a Ferrarinál is), de úgy gondoltam, hogy jó helyen vagyok ott, ahol épp voltam” – utalt arra, hogy a 2011-es és a 2013-as ilyen irányú spekulációk közül legalább az egyiknek volt alapja.

Amikor Button 2000-ben, 20 évesen a Forma-1-be került, fiatalsága szokatlan volt, tulajdonképpen vele indult el a mára megszokott gyakorlat, hogy 18-20 éves ifjoncokat igazolnak a száguldó cirkuszba. A veterán úgy gondolja, az ő idejében nem véletlenül számított akkora dolognak a bemutatkozása, ma könnyebb dolga van fiatal a pilótáknak.

“Ha megvan a tehetség, akkor sokkal könnyebb. Ami engem illet, én tapasztalatok nélkül érkeztem az F1-be. Fogalmam sem volt, hogy kell beállítani az autót. Egy év a Forma Fordban, egy a Forma-3-ban, aztán jött az F1.”

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

Button 2000-ben, a Williams újoncaként

“Akkor még nem voltak szimulátorok, nem volt ennyi adat. Manapság a pilóták órákat töltenek a szimulátorban, Strollnak (Lance, a jövőre debütáló Williams-újonc) például teljes tesztstábja van, ahogy hallottam, minden pályán vezetett egy kétéves Williamsszel. A mi időnkben semmi ilyesmi nem volt, bedobtak minket a mély vízbe, a Williamsnél meg folyamatosan elszálltak a motorok. Az ember ment egy kört és eldurrant a motor, az első futam előtt még szuperlicencem sem volt” – magyarázta.

Bestcars

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.