F1: A Mercedes nem tudja, mit kezdjen Hamiltonnal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.28. 11.48

A Mercedes csapatfőnöke egyelőre nem tudja, milyen választ adjanak Lewis Hamilton abu-dzabi engedetlenségére. Nagyobb szigor, de még nagyobb szabadság is jöhet.

F1: A Mercedes nem tudja, mit kezdjen Hamiltonnal

Lewis Hamiltonnak a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjon csak úgy volt igazi esélye a címvédésre, ha megnyeri a versenyt, miközben csapattársa, Nico Rosberg nem ér fel a dobogóra. Mivel Rosberg – Max Verstappen megelőzése után – közvetlenül a vezető Hamilton mögött haladt, az angol – ígéreteivel ellentétben – a lehető leglassabban kezdett vezetni, hogy a németet az üldöző Sebastian Vettel és Verstappen karmai közé taszítsa.

A futamgyőzelmet féltő Mercedes többször is kérte, majd határozottan utasította Hamiltont a gyorsításra, ő azonban nem engedelmeskedett. A futamot megnyerte, és bár Rosberg végül megőrizte a 2. helyet, amivel megszerezte a bajnoki címet, a csapatnál igen rossz szájízt hagyott Hamilton viselkedése.

A csapatfőnök, Toto Wolff egyelőre nem tudja, hogyan tovább, milyen módon kerülhetnék el az ilyen helyzetek ismétlődését.

“Meg kell vizsgálnunk a teljes helyzetet, és azt, hogy mit is jelent. Semmi sem kizárt, attól kezdve, hogy változtatunk a szabályainkon, mert a mostani gyakorlat nem működik a kritikus pillanatokban, egészen addig, hogy még nagyobb szabadságot biztosítunk nekik az egymás elleni versenyben. De elindulhatunk a másik irányba, sokkal keményebbek is lehetünk, ha úgy látjuk, a márka értékeit nem tartják tiszteletben. Még nem tudom, merre billen a mérleg” – mondta a Motorsport.comnak.

wolff

“Az egyik felem azt mondja, hogy mögöttünk álló a 1500 Forma-1-es dolgozó, a 300 ezer Daimler-alkalmazott munkája megköveteli az értékeink tiszteletben tartását – a csapatstruktúra nyilvános megingatása viszont azt jelenti, hogy az illető a csapat elé helyezi magát, ez ilyen egyszerű. Az anarchiának viszont nincs helye semmilyen csapatnál, semmilyen cégnél.”

“A másik felem viszont úgy van vele, hogy Lewisnak ez az egy esélye volt a bajnoki cím megnyerésére, és nem lehet elvárni az egyik, ha nem a legjobb versenyzőtől, hogy engedelmeskedjen olyankor, amikor az ösztönei mást diktálnak.”

“A jövőre nézve megoldást kell találnunk, mert itt most precedens született. Hadd aludjak még erre, mielőtt megszületik a válasz.”

Wolff kiemelte, hogy a Mercedes eddig a szabad verseny híve volt, ezért is lesz nagyon nehéz megfelelő döntést hozni.

“Nem egy könnyű helyzet. Az elmúlt három évben végig igyekeztünk értékeket és megfelelő környezetet teremteni a csapatnál. A csapat vezetői, a versenyzők is részben pont ezek miatt az értékek miatt vannak itt. Nem lehet szabályt alkotni minden egyes helyzetre. Ez autóversenyzés, amit a világ legunalmasabb sportjává tenne, ha minden helyzetre lenne valami előírás.”

f1_abu_fut_03

“Igen izgalmas futamot láthattunk, ami sok vitára ad alapot, kiváló téma, lehet róla írni. Végső soron nem pont ezt akarjuk elérni? A nehéz kérdés az, hogyan tovább ezután úgy, hogy maradjon a szabad verseny, ne tegyük unalmassá a dolgot.”

“Nem kaptunk elég elismerést azért, hogy az elmúlt három évben engedtük őket versenyezni. Eldönthettük volna, hogy ki nyer, sokkal simább is lehetett volna ez az időszak, ha úgy akarjuk – a Red Bullnál, a Ferrarinál, más csapatoknál így is mentek a dolgok. Persze, nem igazán a dicséretekért vagyunk itt, az nem szenzáció, de eddig azért elég jól kezeltük a helyzeteket.”

Bestcars

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.