F1: A Mercedes nem tudja, mit kezdjen Hamiltonnal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.28. 11.48

A Mercedes csapatfőnöke egyelőre nem tudja, milyen választ adjanak Lewis Hamilton abu-dzabi engedetlenségére. Nagyobb szigor, de még nagyobb szabadság is jöhet.

F1: A Mercedes nem tudja, mit kezdjen Hamiltonnal

Lewis Hamiltonnak a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjon csak úgy volt igazi esélye a címvédésre, ha megnyeri a versenyt, miközben csapattársa, Nico Rosberg nem ér fel a dobogóra. Mivel Rosberg – Max Verstappen megelőzése után – közvetlenül a vezető Hamilton mögött haladt, az angol – ígéreteivel ellentétben – a lehető leglassabban kezdett vezetni, hogy a németet az üldöző Sebastian Vettel és Verstappen karmai közé taszítsa.

A futamgyőzelmet féltő Mercedes többször is kérte, majd határozottan utasította Hamiltont a gyorsításra, ő azonban nem engedelmeskedett. A futamot megnyerte, és bár Rosberg végül megőrizte a 2. helyet, amivel megszerezte a bajnoki címet, a csapatnál igen rossz szájízt hagyott Hamilton viselkedése.

A csapatfőnök, Toto Wolff egyelőre nem tudja, hogyan tovább, milyen módon kerülhetnék el az ilyen helyzetek ismétlődését.

“Meg kell vizsgálnunk a teljes helyzetet, és azt, hogy mit is jelent. Semmi sem kizárt, attól kezdve, hogy változtatunk a szabályainkon, mert a mostani gyakorlat nem működik a kritikus pillanatokban, egészen addig, hogy még nagyobb szabadságot biztosítunk nekik az egymás elleni versenyben. De elindulhatunk a másik irányba, sokkal keményebbek is lehetünk, ha úgy látjuk, a márka értékeit nem tartják tiszteletben. Még nem tudom, merre billen a mérleg” – mondta a Motorsport.comnak.

wolff

“Az egyik felem azt mondja, hogy mögöttünk álló a 1500 Forma-1-es dolgozó, a 300 ezer Daimler-alkalmazott munkája megköveteli az értékeink tiszteletben tartását – a csapatstruktúra nyilvános megingatása viszont azt jelenti, hogy az illető a csapat elé helyezi magát, ez ilyen egyszerű. Az anarchiának viszont nincs helye semmilyen csapatnál, semmilyen cégnél.”

“A másik felem viszont úgy van vele, hogy Lewisnak ez az egy esélye volt a bajnoki cím megnyerésére, és nem lehet elvárni az egyik, ha nem a legjobb versenyzőtől, hogy engedelmeskedjen olyankor, amikor az ösztönei mást diktálnak.”

“A jövőre nézve megoldást kell találnunk, mert itt most precedens született. Hadd aludjak még erre, mielőtt megszületik a válasz.”

Wolff kiemelte, hogy a Mercedes eddig a szabad verseny híve volt, ezért is lesz nagyon nehéz megfelelő döntést hozni.

“Nem egy könnyű helyzet. Az elmúlt három évben végig igyekeztünk értékeket és megfelelő környezetet teremteni a csapatnál. A csapat vezetői, a versenyzők is részben pont ezek miatt az értékek miatt vannak itt. Nem lehet szabályt alkotni minden egyes helyzetre. Ez autóversenyzés, amit a világ legunalmasabb sportjává tenne, ha minden helyzetre lenne valami előírás.”

f1_abu_fut_03

“Igen izgalmas futamot láthattunk, ami sok vitára ad alapot, kiváló téma, lehet róla írni. Végső soron nem pont ezt akarjuk elérni? A nehéz kérdés az, hogyan tovább ezután úgy, hogy maradjon a szabad verseny, ne tegyük unalmassá a dolgot.”

“Nem kaptunk elég elismerést azért, hogy az elmúlt három évben engedtük őket versenyezni. Eldönthettük volna, hogy ki nyer, sokkal simább is lehetett volna ez az időszak, ha úgy akarjuk – a Red Bullnál, a Ferrarinál, más csapatoknál így is mentek a dolgok. Persze, nem igazán a dicséretekért vagyunk itt, az nem szenzáció, de eddig azért elég jól kezeltük a helyzeteket.”

Bestcars

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.