F1: Sportszerűséget kér a Mercedes-főnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.27. 09.30

A Mercedes csapatfőnöke ígéri, hogy az Abu-dzabi Nagydíjon nem nyúlnak majd bele Lewis Hamilton és Nico Rosberg utolsó, mindent eldöntő csatájába. Csak a Red Bull se zavarjon bele…

F1: Sportszerűséget kér a Mercedes-főnök

Ma délután az abu-dzabi Yas Marina pályán eldől, ki lesz 2016 Forma-1-es bajnoka. A címért a Mercedes két versenyzője, a címvédő Lewis Hamilton és a 12 pontos előnnyel éllovas Nico Rosberg harcol, míg a csapatfőnök és a többiek a garázsban rágják majd a körmüket – Toto Wolff ígéri, hogy csapatutasításokkal, taktikával nem fognak belenyúlni a végső összecsapásba:

“Az utolsó futamon már igazán nem nyúlhatunk bele. Eddig hagytuk őket szabadon versenyezni, és tisztában vannak vele, mit tekintünk sportszerűnek. Persze óriási a tét, a világbajnoki címről van szó. Szerintem mindketten átgondoltak minden lehetőséget. Ami minket illet, amíg nem lépjük át a sportszerűség határát, hagynunk kell őket.”

“Nem mostanra fogunk változtatni a szabályokon, helytelen lenne, ha a bajnoki fináléra állítanánk a feje tetejére, amit az elmúlt években kiépítettünk. Mindketten sportemberek, tudják, mivel járna, mekkora botrány lenne, ha átlépnék a határokat, ezért bízom benne, hogy minden jól, a csapat javára alakul majd, méltón az elvégzett munkához és a szurkolók támogatásához.”

f1_abu_kval_07

“A csapat számára nehéz lesz ez. Mindig is semlegesek maradtunk. A futam különösen nehéz lesz, ahogy már a hétvége is az volt eddig, hiszen meg kell adnunk minden támogatást nekik, de nem szabad túlságosan befolyásolni a dolgokat, nem szabad túlmenedzselni a helyzetet, hagyni kell őket versenyezni.”

“Adnunk kell nekik egy gyors autót – ezt bizonyítottuk az időmérőn -, ami megbízható lesz a futamon, és mindkettejüknek működőképes stratégiát. Az utóbbi szintén trükkös, hiszen a Red Bull eltérő stratégiát választott, a Ferrari pedig gyors. De a fő cél, hogy a lehető legkevésbé befolyásoljuk a bajnoki küzdelmet, hagyjuk, hogy a pályán döntsék el ők.”

f1_abu_kval_18

Wolff külön is kitért a Red Bull szuperlágyas rajtjára:

“Arra számítottunk, hogy az egyik autójukra szuperlágy kerül, de nem mind a kettőre. Érdekes. Eltérő stratégia, nem a leggyorsabb, az algoritmusaink szerint az utlralágy a jobb az első etapra, mert a szuperlággyal sem lehet sokkal tovább kint maradni, csak pár körről van szó. Gondolom, hogy a Red Bullnak nincs meg a tempója ahhoz, hogy azonos stratégián nyerhessen, ezért úgy voltak vele, hogy az eltérő stratégia legalább lehetőséget ad. Ez fejfájást jelent a számunkra, ahogy a Ferrari tempója is. De ahogy mondtam, a célunk, hogy a pályán dőljön le a verseny, a lámpák kialvása után a pilótákon múlik majd.”

Bestcars

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.