Ma délután az abu-dzabi Yas Marina pályán eldől, ki lesz 2016 Forma-1-es bajnoka. A címért a Mercedes két versenyzője, a címvédő Lewis Hamilton és a 12 pontos előnnyel éllovas Nico Rosberg harcol, míg a csapatfőnök és a többiek a garázsban rágják majd a körmüket – Toto Wolff ígéri, hogy csapatutasításokkal, taktikával nem fognak belenyúlni a végső összecsapásba:

“Az utolsó futamon már igazán nem nyúlhatunk bele. Eddig hagytuk őket szabadon versenyezni, és tisztában vannak vele, mit tekintünk sportszerűnek. Persze óriási a tét, a világbajnoki címről van szó. Szerintem mindketten átgondoltak minden lehetőséget. Ami minket illet, amíg nem lépjük át a sportszerűség határát, hagynunk kell őket.”

“Nem mostanra fogunk változtatni a szabályokon, helytelen lenne, ha a bajnoki fináléra állítanánk a feje tetejére, amit az elmúlt években kiépítettünk. Mindketten sportemberek, tudják, mivel járna, mekkora botrány lenne, ha átlépnék a határokat, ezért bízom benne, hogy minden jól, a csapat javára alakul majd, méltón az elvégzett munkához és a szurkolók támogatásához.”

f1_abu_kval_07

“A csapat számára nehéz lesz ez. Mindig is semlegesek maradtunk. A futam különösen nehéz lesz, ahogy már a hétvége is az volt eddig, hiszen meg kell adnunk minden támogatást nekik, de nem szabad túlságosan befolyásolni a dolgokat, nem szabad túlmenedzselni a helyzetet, hagyni kell őket versenyezni.”

“Adnunk kell nekik egy gyors autót – ezt bizonyítottuk az időmérőn -, ami megbízható lesz a futamon, és mindkettejüknek működőképes stratégiát. Az utóbbi szintén trükkös, hiszen a Red Bull eltérő stratégiát választott, a Ferrari pedig gyors. De a fő cél, hogy a lehető legkevésbé befolyásoljuk a bajnoki küzdelmet, hagyjuk, hogy a pályán döntsék el ők.”

f1_abu_kval_18

Wolff külön is kitért a Red Bull szuperlágyas rajtjára:

“Arra számítottunk, hogy az egyik autójukra szuperlágy kerül, de nem mind a kettőre. Érdekes. Eltérő stratégia, nem a leggyorsabb, az algoritmusaink szerint az utlralágy a jobb az első etapra, mert a szuperlággyal sem lehet sokkal tovább kint maradni, csak pár körről van szó. Gondolom, hogy a Red Bullnak nincs meg a tempója ahhoz, hogy azonos stratégián nyerhessen, ezért úgy voltak vele, hogy az eltérő stratégia legalább lehetőséget ad. Ez fejfájást jelent a számunkra, ahogy a Ferrari tempója is. De ahogy mondtam, a célunk, hogy a pályán dőljön le a verseny, a lámpák kialvása után a pilótákon múlik majd.”

Bestcars