F1: Button kiesett, boldogabb nem is lehetne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.27. 18.06

A Forma-1-nek búcsút intő Jenson Button kedvét még a korai kiesés sem rontotta el Abu-Dzbiban. A szintén kiszálló Felipe Massa emelt fővel távozik.

F1: Button kiesett, boldogabb nem is lehetne

A 2016-os Abu-dzabi Nagydíj két hosszú és sikeres Forma-1-es karrier utolsó fejezetét jelentette, hiszen utolsó versenyén indult a mclarenes Jenson Button és a williamses Felipe Massa is.

A sportágban 2000-ben bemutatkozott, 2009-ben világbajnoki címet szerző Button számára rövid volt a búcsúfutam, hiszen a jobb első felfüggesztés eltörése miatt már a 12. körben kiszállt, de ez sem ronthatta el a kedvét:

“Én vagyok a világ legboldogabb embere! Amíg önök a körözgető autókat nézték, én máris belevetettem magam az életbe. Az meg kész őrület, hogy valami hét éve nem volt ilyen meghibásodásom. A kiesés miatt viszont adódott egy kis személyes pillanatom, ami igazán különleges volt” – nyilatkozta a verseny után a 36 éves angol.

f1_abu_fut_16

A két héttel ezelőtti Brazil Nagydíjon elszenvedett kiesése miatt hasonló búcsút megélő Massa ezúttal beért, ráadásul pontot szerzett. Elégedetten távozik:

“Nagyon büszke vagyok arra, ahogyan befejeztem a pályafutásomat! Az utolsó körömig küzdöttem, a Forma-1-es karrierem utolsó köréig versenyben voltam” – mondta a volt csapattársa, Fernando Alonso előtt fél másodperccel befutó brazil. “Emelt fővel búcsúzom, érzem az újságírók, a munkatársak tiszteletét. Nagyon élveztem a pillanatot, itt volt az idő, elképesztő érzés, hogy mennyi mindent elértem!”

Massa kitért Nico Rosberg bajnoki sikerére is: “Nem feledkezhetek meg Nicóról, nagyon megérdemelte a bajnoki címet, fantasztikus idényt teljesített! Szép sztori, hogy az apja után ő is világbajnok lett, gratulálok neki!”

f1_abu_fut_46

Bestcars

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.