F1: Rosberg nem bírt Hamiltonnal, az angolé a pole

Forma-1 Abu-dzabi Nagydíj, időmérő edzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.26. 15.06

A Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén a címvédő Lewis Hamilton szerezte meg a pole-t csapattársa és bajnoki kihívója, Nico Rosberg előtt. A 3. a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

F1: Rosberg nem bírt Hamiltonnal, az angolé a pole

Lewis Hamilton nyerte a 2016-os Forma-1-es idény utolsó időmérőjét a Abu-Dzabiban. A Mercedes angol pilótája pályafutása 61., egyben egyik legfontosabb pole-ját szerezte, hiszen ezzel egy lépéssel közelebb került a címvédéshez elengedhetetlen futamgyőzelemhez. A 12 ponttal vezető bajnoki éllovas, Nico Rosberg a 2. rajthelyet szerezte meg.

A Ferrarik erősek voltak, de a Red Bull-os Daniel Ricciardo a Q3-ban még erősebb volt, az ausztrál szerezte meg a 3. helyet, mellőle Kimi Räikkönen startolhat vasárnap. A végébe Sebastian Vettel és Max Verstappen is belehibázott, nekik az 5-6. hely jutott.

f1_abu_kval_15

A Red Bull-pilóták a Q2-ben a szuperlágy keveréken futották gyors köreiket, így a futam első etapján előnyben lehetnek az ultralágyon rajtoló többiekhez képest.

A Force India versenyzői magabiztosan hozták a negyedik rajtsort, míg a top10 legvégébe a mclarenes Fernando Alonso és a búcsúfutamára készülő Felipe Massa került. A szintén utolsó F1-es versenyén induló Jenson Button a 12.

A világbajnoki cím sorság eldöntő Abu-dzabi Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik.

Így zajlott az időmérő

Napnyugtában, lassan csökkenő hőmérséklet mellett kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény utolsó időmérője az abu-dzabi Yas Marina pályán.

A Q1-re a szokásokkal ellentétben nem a Mercedes-pilóták futottak ki elsőként, a nagyok inkább vártak, hogy minél alacsonyabb hőmérsékletű aszfaltra fussanak ki.

Amikor Hamilton és Rosberg végül kiment, az angol jelentősen, egy másodperccel gyorsabb kört futott csapattársánál. A ferraris Vettel, majd a Red Bull-os Verstappen, végül Kimi Räikkönen is beugrott Rosberg elé.

f1_abu_kval_06

Hátul az egész hétvégén küszködő Toro Rossók és a Sauberek küzdöttek a Manorokkal és a Renault-kkal, végül Jolyon Palmer és Pascal Wehrlein jutott tovább.

A Q2-ben már nem maradt sokáig a garázsban a két főszereplő, Hamilton és Rosberg kezdte a gyors köröket, de a sorrend nem változott, egy német tizeddel elmaradt a címvédőtől.

A Ferrarik besoroltak a Mercik mögé, majd Verstappen közéjük, Ricciardo mögéjük érkezett meg, míg a Force India volt a negyedik, a Williams az ötödik erő. A Red Bull-osok ultralágy helyett szuperlágyon futották a köreiket.

f1_abu_kval_05

A második szakasz utolsó perceiben a McLaren versenyzői próbálhatták meg levadászni a Williamseket, Fernando Alonsónak ez sikerült is, kilökte Bottast a top10-ből, Buttonnak nem jött össze, ő a 12. lett. Velük együtt búcsúzott még a két Haas-pilóta, valamint Palmer és Wehrlein.

A Q3-ban is Hamilton vezette fel Rosberget. A címvédő 1:39,013-mal nyitott, a német 1:39,359-et tudott csak. Räikkönen bő hattized hátránnyal lett a 3., utána Verstappen, Ricciardo és a körébe belehibázó Vettel, majd a Force Indiák.

Az második menetre, azaz a fináléra is Hamilton ment ki előbb, Rosberg követte. A részidők szerint mindketten javítottak a korábbihoz képest, de a német továbbra is hátrányban volt. A címvédő 1:38,755-tel futott be, Rosberg pedig “megtartotta” a háromtizedes hátrányt, a pole az angolé lett.

f1_abu_kval_07

Mögöttük Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Verstappen következett, a negyedik rajtsort a Force Indiá-sok – Nico Hülkenberg, Sergio Perez –, az ötödiket Alonso és Massa vitte.

abu_kval

Bestcars

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.