F1: Rosberg nem bírt Hamiltonnal, az angolé a pole

Forma-1 Abu-dzabi Nagydíj, időmérő edzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.26. 15.06

A Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén a címvédő Lewis Hamilton szerezte meg a pole-t csapattársa és bajnoki kihívója, Nico Rosberg előtt. A 3. a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

F1: Rosberg nem bírt Hamiltonnal, az angolé a pole

Lewis Hamilton nyerte a 2016-os Forma-1-es idény utolsó időmérőjét a Abu-Dzabiban. A Mercedes angol pilótája pályafutása 61., egyben egyik legfontosabb pole-ját szerezte, hiszen ezzel egy lépéssel közelebb került a címvédéshez elengedhetetlen futamgyőzelemhez. A 12 ponttal vezető bajnoki éllovas, Nico Rosberg a 2. rajthelyet szerezte meg.

A Ferrarik erősek voltak, de a Red Bull-os Daniel Ricciardo a Q3-ban még erősebb volt, az ausztrál szerezte meg a 3. helyet, mellőle Kimi Räikkönen startolhat vasárnap. A végébe Sebastian Vettel és Max Verstappen is belehibázott, nekik az 5-6. hely jutott.

f1_abu_kval_15

A Red Bull-pilóták a Q2-ben a szuperlágy keveréken futották gyors köreiket, így a futam első etapján előnyben lehetnek az ultralágyon rajtoló többiekhez képest.

A Force India versenyzői magabiztosan hozták a negyedik rajtsort, míg a top10 legvégébe a mclarenes Fernando Alonso és a búcsúfutamára készülő Felipe Massa került. A szintén utolsó F1-es versenyén induló Jenson Button a 12.

A világbajnoki cím sorság eldöntő Abu-dzabi Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik.

Így zajlott az időmérő

Napnyugtában, lassan csökkenő hőmérséklet mellett kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény utolsó időmérője az abu-dzabi Yas Marina pályán.

A Q1-re a szokásokkal ellentétben nem a Mercedes-pilóták futottak ki elsőként, a nagyok inkább vártak, hogy minél alacsonyabb hőmérsékletű aszfaltra fussanak ki.

Amikor Hamilton és Rosberg végül kiment, az angol jelentősen, egy másodperccel gyorsabb kört futott csapattársánál. A ferraris Vettel, majd a Red Bull-os Verstappen, végül Kimi Räikkönen is beugrott Rosberg elé.

f1_abu_kval_06

Hátul az egész hétvégén küszködő Toro Rossók és a Sauberek küzdöttek a Manorokkal és a Renault-kkal, végül Jolyon Palmer és Pascal Wehrlein jutott tovább.

A Q2-ben már nem maradt sokáig a garázsban a két főszereplő, Hamilton és Rosberg kezdte a gyors köröket, de a sorrend nem változott, egy német tizeddel elmaradt a címvédőtől.

A Ferrarik besoroltak a Mercik mögé, majd Verstappen közéjük, Ricciardo mögéjük érkezett meg, míg a Force India volt a negyedik, a Williams az ötödik erő. A Red Bull-osok ultralágy helyett szuperlágyon futották a köreiket.

f1_abu_kval_05

A második szakasz utolsó perceiben a McLaren versenyzői próbálhatták meg levadászni a Williamseket, Fernando Alonsónak ez sikerült is, kilökte Bottast a top10-ből, Buttonnak nem jött össze, ő a 12. lett. Velük együtt búcsúzott még a két Haas-pilóta, valamint Palmer és Wehrlein.

A Q3-ban is Hamilton vezette fel Rosberget. A címvédő 1:39,013-mal nyitott, a német 1:39,359-et tudott csak. Räikkönen bő hattized hátránnyal lett a 3., utána Verstappen, Ricciardo és a körébe belehibázó Vettel, majd a Force Indiák.

Az második menetre, azaz a fináléra is Hamilton ment ki előbb, Rosberg követte. A részidők szerint mindketten javítottak a korábbihoz képest, de a német továbbra is hátrányban volt. A címvédő 1:38,755-tel futott be, Rosberg pedig “megtartotta” a háromtizedes hátrányt, a pole az angolé lett.

f1_abu_kval_07

Mögöttük Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Verstappen következett, a negyedik rajtsort a Force Indiá-sok – Nico Hülkenberg, Sergio Perez –, az ötödiket Alonso és Massa vitte.

abu_kval

Bestcars

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.