F1: Hamilton megint az összeesküvéssel jön

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 07.32

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt Lewis Hamilton újra arra utalt, hogy a Mercedesnél az idény előtt végrehajtott szerelőcserék mögött valami gyanús ok húzódott.

F1: Hamilton megint az összeesküvéssel jön

A Mercedesnél a 2016-os szezonra kicseréltek néhány szerelőt Lewis Hamilton és Nico Rosberg stábja között. A csapat hivatalosan azzal indokolt, hogy meg akarták előzni a klikkesedést, de egyesek szerint egyszerűen csak Hamiltont akarták hátrányba és/vagy Rosberget előnybe hozni a lépéssel. A Hamiltont többször is sújtó műszaki problémák nem segítettek eloszlatni ezt a gyanút.

A Hamilton autóját érintő hibákból profitáló, a szezonzáró előtt 12 pontos előnyben lévő Rosberget is megkérdezték a cserékről, így felelt:

“Három éve küzdünk egymás ellen, a győzelmekért, a bajnoki címekért harcolunk, így természetes, hogy kialakul egy kis megosztottság a garázs két oldala között. Ez viszont nem jó a csapat általános teljesítménye szempontjából. Jó csapatszellem kell, mindenkinek egy irányba kell húznia, ezért hozták meg ezt a döntést a rotációról” – mondta.

Amikor Hamiltonra került a sor, ő a korábban is alkalmazott taktikájához nyúlt, burkoltan összeesküvést sejtetett: “Szívesen meghallgatnám, neked mivel indokolták (a cseréket). Ha 10 év múlva megveszik a könyvemet, majd megtudják, mi is történt pontosan. Érdekes olvasmány lesz.”

rosberg_hamilton_1

Az angol ezután azért hangsúlyozta, hogy bízik a szerelőiben és a mérnökeiben, jól dolgoznak együtt.

“Szilárd meggyőződésem, hogy az én stábom még sosem dolgozott olyan keményen, mint idén, és hogy az eredményünk nem áll arányban az elvégzett munkával. De azért még van esélyünk, hajtunk, motiváltak vagyunk, a győzelemre koncentrálunk. Nagyon büzske vagyok a mérnökeimre, idén igazán összerázódtunk.”

“Az új szerelőkkel elég húzósan indult az év, főleg, ami őket illeti, ugyanis nem értették, mi van, amikor állandóan műszaki problémáim voltak, és ezért a közösségi médiában is kaptak, a szurkolók, az emberek őket hibáztatták valami olyasmiért, amihez nem volt közük.”

“De aztán jöttek a közös sikerek, nagyon jó kapcsolatot építettem ki velük, szóval igazán büszke vagyok az egész gárdámra, és úgy érzem, megdolgoztunk a bajnoki címért, de még itt van ez az utolsó verseny, amikor nem tehetünk mást, mint hogy beleadunk mindent, ahogy korábban is. Igazi egységgé kovácsolódtunk, és így is folytatjuk.”

Bestcars

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.