F1: Hamilton megint az összeesküvéssel jön

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 07.32

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt Lewis Hamilton újra arra utalt, hogy a Mercedesnél az idény előtt végrehajtott szerelőcserék mögött valami gyanús ok húzódott.

F1: Hamilton megint az összeesküvéssel jön

A Mercedesnél a 2016-os szezonra kicseréltek néhány szerelőt Lewis Hamilton és Nico Rosberg stábja között. A csapat hivatalosan azzal indokolt, hogy meg akarták előzni a klikkesedést, de egyesek szerint egyszerűen csak Hamiltont akarták hátrányba és/vagy Rosberget előnybe hozni a lépéssel. A Hamiltont többször is sújtó műszaki problémák nem segítettek eloszlatni ezt a gyanút.

A Hamilton autóját érintő hibákból profitáló, a szezonzáró előtt 12 pontos előnyben lévő Rosberget is megkérdezték a cserékről, így felelt:

“Három éve küzdünk egymás ellen, a győzelmekért, a bajnoki címekért harcolunk, így természetes, hogy kialakul egy kis megosztottság a garázs két oldala között. Ez viszont nem jó a csapat általános teljesítménye szempontjából. Jó csapatszellem kell, mindenkinek egy irányba kell húznia, ezért hozták meg ezt a döntést a rotációról” – mondta.

Amikor Hamiltonra került a sor, ő a korábban is alkalmazott taktikájához nyúlt, burkoltan összeesküvést sejtetett: “Szívesen meghallgatnám, neked mivel indokolták (a cseréket). Ha 10 év múlva megveszik a könyvemet, majd megtudják, mi is történt pontosan. Érdekes olvasmány lesz.”

rosberg_hamilton_1

Az angol ezután azért hangsúlyozta, hogy bízik a szerelőiben és a mérnökeiben, jól dolgoznak együtt.

“Szilárd meggyőződésem, hogy az én stábom még sosem dolgozott olyan keményen, mint idén, és hogy az eredményünk nem áll arányban az elvégzett munkával. De azért még van esélyünk, hajtunk, motiváltak vagyunk, a győzelemre koncentrálunk. Nagyon büzske vagyok a mérnökeimre, idén igazán összerázódtunk.”

“Az új szerelőkkel elég húzósan indult az év, főleg, ami őket illeti, ugyanis nem értették, mi van, amikor állandóan műszaki problémáim voltak, és ezért a közösségi médiában is kaptak, a szurkolók, az emberek őket hibáztatták valami olyasmiért, amihez nem volt közük.”

“De aztán jöttek a közös sikerek, nagyon jó kapcsolatot építettem ki velük, szóval igazán büszke vagyok az egész gárdámra, és úgy érzem, megdolgoztunk a bajnoki címért, de még itt van ez az utolsó verseny, amikor nem tehetünk mást, mint hogy beleadunk mindent, ahogy korábban is. Igazi egységgé kovácsolódtunk, és így is folytatjuk.”

Bestcars

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.