Alonso: Jobb vagyok, mint a bajnoki éveimben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 11.43

Fernando Alonso bizonygatja, hogy a két, nem túl sikeres mclarenes év nem törte meg, sőt, kiváló formában érzi magát.

Alonso: Jobb vagyok, mint a bajnoki éveimben

Fernando Alonso a McLaren-Hondával tavaly a mezőny végében, idén a kicsit jobb autóval a középmezőnyben küzdött csak. Szerződése 2017 végén lejár, akkor már 36 éves lesz, és mivel két kortársa, Felipe Massa és Jenson Button is búcsúzik, adja magát a kérdés, hogy az időnként szintén fáradtnak, kiábrándultnak tűnő spanyol marad-e.

A kétszeres világbajnok Abu-Dzabiban azt bizonygatta, hogy még nagyon is formában van, a 2016-ost pályafutása egyik legerősebb szezonjaként említette, a 2005-ös és 2006-os bajnoki évei elé sorolta.

“Talán a 2012-es volt a legjobb F1-es idényem” – utalt arra, amikor a Ferrari volánjánál küzdött a Red Bull-os Sebastian Vettel ellen. “Aztán a 2014-es, és valószínűleg az idei kerül a dobogó utolsó fokára. Minden helyzetben nagyon magabiztosan éreztem magam az autóban. Jól érzem magam, még a Brazil Nagydíj utolsó 10 körén, 14 körös használt gumikkal is versenyképes voltam. A magabiztosság lehetővé teszi, hogy a határon autózzak” – magyarázta.

Alonso azért is büszke az idei évre, mert világbajnok csapattársát, Jenson Buttont magabiztosan verte: “Jenson hihetetlen versenyző, tavaly megtapasztaltam ezt. Idén viszont sokszor sikerült elé kerülnöm, szóval a versenyzés tekintetében igen magas színvonalúnak értékelem ezt az évemet.”

A spanyolt az is lelkesíti, hogy 2015-höz képest sokat fejlődött a McLaren-Honda, a tavalyi 27-hez képest idén már 75 pontot szerzett.

“Elégedett vagyok a munkánkkal, a csapat fejlődésével. Egészen más szájízzel futunk neki a szezonzárónak. 12 hónappal ezelőtt itt, Abu-Dzabiban csalódottak voltunk, elég borús volt a hangulatunk. Idén viszont az optimizmus a jellemző. Tudjuk, hogy még messze vagyunk a bajnoki címtől, de sokkal jobb a hangulat, mint tavaly.”

Bestcars

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.