A hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon Forma-1-es búcsúfutamán indul Felipe Massa, a brazil az idény végén visszavonul.

A pilóta a sauberes tanulóévek és ferraris tesztelői munka után 2006-ban lett a Scuderia versenyzője, ahol már első évében, Michael Schumacher mellett futamokat nyert, majd Kimi Räikkönen érkezése után is sikeres maradt, 2008-ban hajszál híján bajnok lett. A 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén Massa súlyos fejsérülést szenvedett, majd 2010-es visszatérése után soha többé nem nyert versenyt. Egyesek szerint a baleset után elveszett valami a brazilból.

“Baromság!” – mondta erre a brazil UOL-nek a Ferrarinál Massa versenymérnökeként dolgozó, majd barátját a Williamshez is követő Rob Smedley. “Az a csapat, ahonnan 2009-ben kipottyant, nagyon kiegyensúlyozottan működött közte és Kimi között. A csapat, ahova 2010-ben visszatért, már teljesen Fernando (Alonso) körül forgott. Ez volt Massa gondja, nem a képességei.”

Smedley állításának legotrombább példája az volt, amikor a 2010-es Német Nagydíjon, Massa balesetének első évfordulóján a mérnök kénytelen volt rádióüzenetben félreállítani a győzelem felé haladó Massát Alonso kedvéért.

Maga Massa azért diplomatikusan fogalmaz, amikor a győzelmek elmaradásának okáról kérdezik.

“Lehetetlen már megmondani, hogy a baleset, az autó vagy a csapat volt-e az ok. Én jól éreztem magam a baleset után is, ugyanúgy, mint előtte. Mindig mindent beleadtam, és utána is voltak szép eredményeim. Minden maradt a régiben, kivéve, hogy már nem jöttek a győzelmek.”

Massa pályafutása alatt 11 futamot nyert, mindet a Ferrari színeiben. Az utolsó diadala a 2008-as Brazil Nagydíj megnyerése volt.

Bestcars