Tekintettel arra, hogy jövőre jelentős szabályváltozások jönnek, a legtöbb csapat a szokottnál is korábban átállt a 2017-es autók fejlesztésére. Az egyik legelső váltó a Haas volt, amely már akkor a 2017-es autón dolgozott, amikor még el sem kezdődött az idei szezon.

A Haas a Ferrari szélcsatornájában dolgozik (hetente 65 szélcsatornás teszt engedélyezett a csapatoknak), a 2016-os autóval március óta csak egyszer-kétszer használták. Május óta csak a 2017-es autón dolgoznak, ami érthetővé teszi, hogy a jó kezdés után miért csúszott hátrébb a Haas.

“A teljesítményünk visszaesett az idén, mert a 2016-os autóval nem sokat jártunk a szélcsatornában” – árulta el Romain Grosjean.

“Amikor csatlakoztam a csapathoz, az volt a terv, hogy a második évben legyünk jobbak, a harmadikban pedig még jobbak. Továbbra is így állunk hozzá a dolgokhoz.”

Grosjean szerint fontos teendője a Haasnak, hogy gyorsítsa az adatfeldolgozás idejét. “Egy csapat első évében sok gyenge pont kerül elő, ahol javítani kell a minőséget. Az adatfeldolgozáson van javítanivalónk, ahogy az egyes problémákra adott reakciókon is.”

“Jelenleg megeshet, hogy szombat este sem vesszük észre, hogy valami történt az autóval az első és második szabadedzés között.”

“Erre már a második szabadedzésen, vagy legkésőbb utána rá kellene jönnünk, de ezek a folyamatok elég időigényesek.”

Bestcars