F1: Lőttek a Maláj Nagydíjnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 09.30

Malajzia 2018 után nem rendez több Forma-1-es nagydíjat, jelentette ki az ország kulturális és idegenforgalmi minisztere.

F1: Lőttek a Maláj Nagydíjnak

Az idén októberi Maláj Nagydíj után a szervezők és a kormányzat irányából jelezték, hogy a jelenlegi 2018-ig tartó szerződésük kifutása után szeretnének “szünetet tartani” a Forma-1-es nagydíj rendezésében. A felvetést a gyenge televíziós nézettséggel és jegyeladásokkal indokolták.

A “szünet” akkor sem tűnt reális lehetőségnek, mostanra pedig ki is bújt a szög a zsákból: az ország kulturális és idegenforgalmi minisztere, Nazri Abdul Aziz hétfőn újságíróknak azt mondta, búcsút intenek a Maláj Nagydíjnak: “2018 után nincs tovább. Hosszabb távon ez a jó döntés, mert a rendezés egyre drágább, ugyanakkor egyre kevésbé vonzó a futam.”

Hétfőn a Vezess is megírta, hogy Bernie Ecclestone szerint igen hasonlóan gondolkodnak Szingapúrban, valószínű, hogy a Malajziával szomszédos városállam sem hosszabbít szerződést 2017-en túl, azaz 2019-re teljesen kieshet a délkelet-ázsiai régió a Forma-1-ből.

Az F1 2000-es években meghúzott ázsiai terjeszkedése eddig is félsikernek tűnt, hiszen a hagyományosnak számító Japán Nagydíj mellé 1999-ben lépett be Malajzia, 2004-ben érkezett Bahrein és Kína, 2008-ban Szingapúr, 2009-ben Abu-Dzabi, 2010-ben Dél-Korea, 2011-ben India, végül idén Azerbajdzsán, azonban Korea négy, India mindössze három év után búcsúzott, most újabb két futam eltűnése jön, hogy ne is beszéljünk a félig-meddig ázsiainak tekinthető Török Nagydíj rövidke, 2005-től 2011-ig tartó életéről.

BestCars_620x310

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.