F1: Lőttek a Maláj Nagydíjnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 09.30

Malajzia 2018 után nem rendez több Forma-1-es nagydíjat, jelentette ki az ország kulturális és idegenforgalmi minisztere.

F1: Lőttek a Maláj Nagydíjnak

Az idén októberi Maláj Nagydíj után a szervezők és a kormányzat irányából jelezték, hogy a jelenlegi 2018-ig tartó szerződésük kifutása után szeretnének “szünetet tartani” a Forma-1-es nagydíj rendezésében. A felvetést a gyenge televíziós nézettséggel és jegyeladásokkal indokolták.

A “szünet” akkor sem tűnt reális lehetőségnek, mostanra pedig ki is bújt a szög a zsákból: az ország kulturális és idegenforgalmi minisztere, Nazri Abdul Aziz hétfőn újságíróknak azt mondta, búcsút intenek a Maláj Nagydíjnak: “2018 után nincs tovább. Hosszabb távon ez a jó döntés, mert a rendezés egyre drágább, ugyanakkor egyre kevésbé vonzó a futam.”

Hétfőn a Vezess is megírta, hogy Bernie Ecclestone szerint igen hasonlóan gondolkodnak Szingapúrban, valószínű, hogy a Malajziával szomszédos városállam sem hosszabbít szerződést 2017-en túl, azaz 2019-re teljesen kieshet a délkelet-ázsiai régió a Forma-1-ből.

Az F1 2000-es években meghúzott ázsiai terjeszkedése eddig is félsikernek tűnt, hiszen a hagyományosnak számító Japán Nagydíj mellé 1999-ben lépett be Malajzia, 2004-ben érkezett Bahrein és Kína, 2008-ban Szingapúr, 2009-ben Abu-Dzabi, 2010-ben Dél-Korea, 2011-ben India, végül idén Azerbajdzsán, azonban Korea négy, India mindössze három év után búcsúzott, most újabb két futam eltűnése jön, hogy ne is beszéljünk a félig-meddig ázsiainak tekinthető Török Nagydíj rövidke, 2005-től 2011-ig tartó életéről.

BestCars_620x310

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.